Vitamin Untuk Wanita Pra Menopause dan Sudah Menopause

Dalam entri blog erna disini, ada erna kongsikan mengenai wanita Menopause. Bukan perkara yang mudah sebenarnya bagi seorang wanita yang bakal melalui fasa pra-menopause ataupun telah menopause. Tetapi ada beberapa cara untuk menangani simptom sukar sebagai seorang wanita yang melalui fasa ini. Antaranya adalah dengan mengamalkan makan supplement.

Simptom menopaus boleh mendatangkan ketidakselesaan kepada wanita. Nasib baiklah, ada banyak cara untuk wanita menangani masalah ini, salah satunya adalah dengan mengambil vitamin untuk wanita menopause. Malah, ada banyak suplemen yang dapat membantu wanita berusia mengatasi hampir semua masalah, termasuk vitamin untuk masalah kulit dan vitamin untuk faraj kering!

Menurut sebuah tinjauan yang dilakukan oleh Medichecks, hampir 70% wanita yang mencecah menopaus mengalami masalah keyakinan diri. Malah, sebanyak 46% wanita mengakui bahawa simptom menopaus boleh mendatangkan masalah kepada karier mereka.

Tidak dinafikan, menopaus merupakan satu fasa yang sukar bagi wanita. Namun, itu tidak bermaksud kaum Hawa terpaksa ‘bertahan’ dan ‘terima sahaja hakikat’. Ada banyak suplemen di luar sana yang boleh membekalkan nutrisi yang cukup untuk wanita pada saat ini. Malah, suplemen ini juga dapat membantu mengurangkan simptom menopaus.

Dalam entri erna kali ini, erna nak kongsikan 4 supplement Shaklee yang membantu para wanita untuk kekal sihat, cantik dan ceria. Insya-Allah ia juga bantu mengurangkan simptom menopause. 

Omega Guard

Proses penyulingan berperingkat menghasilkan omega-3 ultra tulen dan berkepekatan tinggi sebanyak 90% (peratusan tertinggi berbanding jenama lain). Omega Guard juga mendapat pengiktirafan dari Friends of the Sea (FoS) yang menjamin keterlangsungan sumber untuk menghasilkannya.

Harga runcit Omega Guard = RM136 (90 sofgel untuk kegunaan sebulan).

Vitalize

Diformulasi menggunakan sistem pengangkutan mikrosalutan berpaten yang direka khas untuk memastikan penyerapan asid folik. Setiap hidangan mengandungi 28 jenis vitamin penting dan mineral kritikal yang diperlukan tubuh.

Harga runcit Vitalea = RM93 (120 tablet untuk kegunaan 4 bulan maksima).

GLA Complex

Dihasilkan dari minyak bunga borage dengan kepekatan tertinggi (25%) berbanding dari minyak blackcurrant (15%) dan minyak evening primrose (8%)

Harga runcit GLA Complex = RM91 (60 sofgel untuk kegunaan sebulan)

Ostematrix

Penyerapan kalsium sepenuhnya terbukti melalui ujian klinikal. Rujuk entri penuh tentang Ostematrix untuk info lanjut.

Harga runcit Ostematrix = RM61 (120 tablet untuk kegunaan 40 hari)

Jadi kepada para wanita, janganlah gusar. Jangan biarkan fasa pra menopause dan menopause anda menggangu aktiviti harian dan kehidupan. Boleh juga dapatkan lebih banyak info berkaitan vitamin menopause anda disini. Anda boleh hubungi erna untuk dapatkan vitamin shaklee yang bersesuaian. 

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment