Pain Relief Shaklee Untuk Sakit Sendi

Assalammualaikum. 

Produk yang erna nak kongsikan dengan pembaca blog ummi erna dalam post kalini sangat istimewa. Sesuai untuk anda yang menjadikan ubat tahan sakit sebagai kawan baik. 

Sebelum itu, jika masih yang belum tahu, sebenarnya kesakitan ini ada dalam 2 jenis iaitu akut dan kronik.

Kesakitan Akut berlaku apabila kecederaan yang dialami oleh seseorang berlaku secara tiba-tiba dan menyebabkan kerosakan pada tisu badan. Kemudian akan berlaku peningkatan dengupan jantung da tekanan darah.

Kesakitan Kronik selalunya dikaitkan dengan penyakit kronik. Contohnya seperti kanser, migrain yang teruk, sakit pinggang yang teruk dan sebagainya.

Pain Relief Caplet Shaklee ini secara umumnya membantu:

- memberikan penghilang rasa sakit dari rasa tidak selesa akibat berlebihan.

- mendorong pergerakan sendi yang selesa selepas bersenam.

PAIN RELIEF CAPLET SHAKLEE : 

Pain Relief Caplet Shaklee ini secara umumnya membantu:

- memberikan penghilang rasa sakit dari rasa tidak selesa akibat berlebihan.

- mendorong pergerakan sendi yang selesa selepas bersenam.

Bahan-bahan utama dalam Pain Relief Caplet ini membantu:

- meringankan rasa tak selesa yang berlebihan

- menggalakkan flesibiliti dan pergerakan yang selesa

Dua bahan utama dalam Pain Relief Caplet 

1. Boswellia

Boswellia sebenarnya juga dikenali dengan nama kemenyan India. Di mana ia adalah ekstrak herba yang diambil dari pokok serrata Boswellia.

Resin yang terbuat dari ekstrak boswellia telah digunakan selama berabad-abad lamanya dalam perubatan rakyat Asia dan Afrika. Ia juga dipercayai dapat merawat penyakit keradangan kronik dan kesihatan yang lain. 

Asid boswellia yang terdapat dalam resin getah adalah bahan utama yang memberi kesan anti-keradangan, ia secara tradisionalnya digunakan untuk merawat :

-Arthritis
-Spondylitis
-Sindrom kesakitan kronik
-Penyakit keradangan usus

Ada kajian klinikal dilakukan ke atas boswellia di mana mendapati dengan 1000mg ekstrak boswellia (diambil secara berasingan dalam tempoh sehari), dapat membantu memperbaiki sakit sendi, knee flexion dan sakit akibat berjalan jauh.

Dalam kajian yang berasingan, ekstrak yang mengandungi asid boswellia ini telah terbukti dapat memberikan pergerakan sendi yang lebih selesa.

Kerana boswellia adalah anti-radang yang berkesan, ia boleh menjadi ubat penahan sakit yang berkesan dan dapat mencegah kehilangan tulang rawan. Beberapa kajian mendapati bahawa ia bahkan berguna dalam merawat barah tertentu, seperti leukemia dan barah payudara.

2. Safflower

Safflower merupakan bunga seperti thistle dalam keluarga bunga matahari. Biasanya dikenali sebagai 'kusum' di India dan 'honghua' (bunga merah) di China. 

Salah satu tanaman tertua di dunia dan telah wujud selama lebih daripada 4000 tahun. Ditanam untuk biji, minyak dan bunganya. Dihasilkan secara komersial sebagai minyak yang boleh dimakan, pewarna kain, pewarna makanan dan tujuan perubatan.

Ekstrak bunga dari Safflower ini mempunyai kesan antibakteria, antivirus dan anti-keradangan. Dalam perubatan tradisional Cina, ia digunakan untuk meningkatkan peredaran darah seperti menyingkirkan darah beku dan mengawal atur kitaran haid bulanan. Ia juga diketahui dapat merawat:

-Kesakitan haid/ sengugut
-Kesakitan abdomen
-Kesakitan sendi
-Osteoporosis
-Migrain

Jadi apa sebenarnya fungsi Pain Relief Caplets Shaklee ini? 

1. MELEGAKAN KESAKITAN SENDI - mereka yang mencari penyelesaian bagi masalah sendi dan bagi pergerakan fleksibel.

2. MELEGAKAN KESAKITAN TUBUH - mereka yang mahu melegakan kesakitan tubuh disebabkan oleh aktiviti seharian.

3. MELEGAKAN KESAKITAN OTOT - mereka yang mempunyai gaya hidup aktif , yang ingin melegakan kesakitan otot dan selepas melakukan aktiviti yang berat seperti bersenam.

4. MELEGAKAN KETIDAKSELESAAN DAN KESAKITAN - para ibu yang mahu melegakan ketidakselesaan dan kesakitan disebabkan pergerakan yang berlebihan selepas melakukan kerja-kerja rumah.

SIAPA PERLUKAN PAIN RELIEF CAPLETS? 







BERAPA HARGA PAIN RELIEF CAPLETS SHAKLEE? 

Nak dapatkan Pain Relief Shaklee? Boleh dapatkan daripada erna. Wasap je erna ok. Boleh KLIK LINK INI boleh terus tanya erna jika anda ada apa2 persoalan. Jangan malu hubungi erna.

#shakleethrive2023
#blogmegashaklee
#pengedarshakleepuchong
#setkecantikan 
#vitamincshaklee
#ubattahansakit
#painkiller
#painkillershaklee

Share this:

, , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment