Kenapa Saya Pilih Makan Vitamin Shaklee

Terlalu banyak lambakan supplement, makanan tambahan ataupun vitamin yang dijual dipasaran. Tapi tahukah anda sudah lebih 10tahun erna setia hanya makan secara rutin Supplement jenama Shaklee. Tidak pernah berubah brand selain daripada Shaklee.

Apabila terlalu banyak lambakan produk, pengguna pula terlalu banyak pilihan sampai tak tahu nak pilih yang mana. End up, ada yang tersalah pilih, lalu termakan produk berbahaya yang merosakkan diri sendiri.

Masih ramai yang tidak tahu, bukan semua produk yang di jual adalah selamat walaupun mereka kata ada kelulusan KKM dan sebarkan testimoni hebat. Kebanyakannya sekadar untuk marketing jualan semata.

Disini erna nak kongsikan 5 sebab erna memilih Vitamin Shaklee. 

1. Produk Shaklee di bangunkan oleh saintis terhebat

Produk Shaklee bukan seperti produk kilang OEM yang main bancuh-bancuh dan bubuh je bahan apa kita nak dalam tu.

Antara saintis yang menjadi tunggak kekuatan produk Shaklee ialah:

- Dr. Forrest C. Shaklee iaitu pengasas Shaklee itu sendiri.

- Dr. Yasuhiko Kojima - Penerima PhD in Medical Science dari Universiti Tokyo, merupakan saintis pertama di dunia yang discover Interferon. 

- Dr. Elizabeth Blackburn - PhD daripada University Cambridge, pemenang Anugerah Nobel Dalam Perubatan pada 2009 yang mengkaji mengenai telomere.

- Dr. Gladys Block - Professor Emeritus di University Berkeley California yang mengkaji keberkesanan vitamin ke atas manusia dan penemuannya dalam Landmark Study; penyelidikan berimpak tinggi dalam dunia nutrisi.

- Dr. Bruce Daggy - Senior VP untuk R&D Chief Science Office di Shaklee

Jika kita percaya kepada saintis yang buat ubat, kita harus percaya juga kepada yang buat suplemen Shaklee. 

Shaklee mempunyai lebih 100 kertas saintifik, 90 daripadanya di terbitkan dalam terbitan penilaian sejawat. 

Layari healthresource.shaklee.com untuk lampiran lengkap penyelidikan yang di taja oleh Shaklee. 

2.. Falsafah syarikat yang jelas serta produk terbaik

Di jamin berkesan, di jamin selamat dan di jamin semulajadi hingga menarik saintis terhebat seperti di atas. Orang hebat dan pakar tidak bekerja untuk duit, tetapi hanya ingin usahanya memberi impak kepada dunia dan manusia. Semakin hebat sesuatu syarikat itu mampu lakukan, semakin hebat pula kualiti talent yang bakal mereka tarik. 

Shaklee melaburkan lebih 300 juta dollar dalam ujian klinikal, pembangunan dan penyelidikan; melalui lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan ketulenan dan keberkesanan produk. Shaklee jauh melangkaui piawaian industri!

3. Di buktikan dengan sains

Setiap produk Shaklee melalui pelbagai R&D di setiap peringkat dari penanaman tumbuhan hingga kajian keberkesanan sesuatu produk/ vitamin. Bukan asal boleh jual je.

Shaklee jamin produk mereka 100% semulajadi, tiada pengawet, tiada bahan kimia, etc. Sesuai dengan falsafahnya yang “harmony with nature”. Malah, Shaklee menghabiskan ratusan juta USD untuk uji berkali-kali bagi memastikan setiap produk yang dikeluarkan bebas racun, kekal pure/potent & komposisinya tetap stabil semasa sampai kepada pengguna.

4. . Ada kajian klinikal oleh pihak ketiga 

Syarikat vitamin sebenarnya tak perlu pun buat ujian klinikal, tidak seperti ubat. Tapi Shaklee tetap buat juga kajian klinikal ke atas setiap produknya. 

Kajian klinikal Shaklee juga di lakukan ke atas manusia, bukan haiwan, bukan tikus.

Dan mereka yang terlibat dengan kajian klinikal tersebut ialah saintis atau penyelidik daripada universiti.

5. Landmark Study oleh pihak ketiga

Jika pandai baca jurnal, boleh ke http://www.landmarkstudy.com

Dipendekkan cerita, Landmark Study ni mengkaji “betul ke multi-vitamin ni ada kesan untuk jangka masa panjang?”. Kajian ini membandingkan orang yang tak makan apa-apa vitamin, orang yang macam vitamin brand popular lain & orang yang makan vitamin Shaklee. Dalam kajian ini, orang yang makan vitamin Shaklee sudah menggunakannya sekurang-kurangnya 20 tahun. Ya, 20 tahun! Malah, banyak yang dah gunakannya selama 30-40 tahun!

Ini yang menarik perhatian Dr Bruce Daggy sampai berhenti kerja di GlaxoSmithKline hanya untuk berkhidmat di Shaklee.

Kalau nak tahu, ini kajian paling bersejarah dalam dunia nutrisi. Sampai sekarang pun, ia masih satu-satunya kajian seumpamanya pernah dilakukan. Melibatkan jumlah peserta yang ramai & untuk tempoh penggunaaan yang sangat lama (sampai 40 tahun tu!). Tambahan pula, kajian ini diterbitkan dalam jurnal antara impact factor tertinggi dalam bidang nutrisi.
 
Inilah antara sebab utama mengapa erna memilih untuk setia pada 1 brand supplement. YAKIN, SELAMAT, BERKESAN. Kawan erna pun ada  bercerita juga dalam blog dia, sebab mengapa memilih vitamin Shaklee. 

Jika anda nak dapatkan Vitamin Shaklee boleh hubungi erna dan erna akan consult anda sebaiknya. Insya-Allah.. 

#shakleethrive2023 
#shakleePuchong 
#codpuchong 
#shakleePuchongPermai

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment