Turun 12 Kilo Dan Berjaya Maintain Berat Badan

Selepas 24 minggu bersamaan 6 bulan diet dengan Shaklee, alhamdulillah erna berjaya buang hampir 12kg. 

   Comelnya Erna 😆 64kg masa ni. 

Bukanlah suatu perkara yang mudah untuk turunkan berat badan berbelas kilo. Tetapi perjalanan misi fit ummi erna jadi seronok dan tidak membebankan dengan sokongan Hello New You Shaklee.

Perlu jelas, Hello New You Set Shaklee bukan ubat kurus tetapi ia adalah set makanan tambahan lengkap untuk support kekurangan mikro dan makro nutrien dalam badan.  Set ini juga akan membantu mengawal kadar kolestrol hdl dan ldl iaitu kolestrol baik dan kolestrol jahat dalam badan untuk perlindungan jantung dan darah tinggi. 

Tapi, percaya tak yang ramai orang mampu turunkan berat badan. Tetapi tak ramai yang mampu untuk maintain agar kekal berat badan. 

Haaa inilah antara kelebihan Hello New You Set Shaklee yang tak ada pada set pengurusan berat badan yang ada dipasaran luar sana. Termasuklah ubat-ubat kurus yang menjanjikan bulan bintang. Tetapi sebaliknya yang akan berlaku. 

Pernah dengar DIET YOYO? Diet yoyo adalah kondisi di mana Anda mengalami kehilangan berat badan tapi mendapatkan berat badan itu kembali secara cepat dan berulang setelah melakukan diet. Kondisi ini juga dikenal dengan sebutan yoyo effect atau weight cycling.

Bila diet dengan cara yang salah, ia akan  menyebabkan anda kehilangan otot atau lemak, atau kedua-duanya sekaligus. Pengurangan otot akan menyebabkan metabolisma anda menurun dengan teruk. 

Justeru itu, keupayaan badan membakar kalori turut terjejas. Sebab itulah apabila anda berhenti dari berdiet, tubuh anda tidak mampu lagi membakar kalori dan lemak sebagaimana sebelum anda berdiet. Dari sinilah berlakunya diet yoyo. 

Antara kesan diet yoyo juga akan berlaku apabila berat badan mudah naik dan mudah turun. Turun berat badan dengan mendadak dalam masa yang singkat. Biasanya ini adalah kesan dari pengambilan ubat kurus.

Mudah faham, kita memerlukan otot untuk membakar kalori dan metabolisma yang baik.

Bulan pertama hingga bulan ke 4 jujurnya erna betul-betul menjaga pemakanan harian erna. Menjaga rutin sihat dan konsisten Intermittent Fasting (IF). Seterusnya masuk bulan ke 5 dan sekarang ke 6, erna mula longgar diet dan selang-selang IF.

Ajaibnya berat badan masih maintain. Erna yakin dengan pengambilan Leucine secara harian penting dan membantu erna membina otot badan erna. 

Otot inilah yang meningkatkan metabolisma tubuh erna untuk proses pembakaran kalori dan lemak. Leucine tidak dihasilkan oleh tubuh. Namun ianya boleh didapati melalui makanan seperti kekacang, nasi perang, roti penuh gandum (whole wheat bread) dan vitamin atau supplement.

CINCH SHAKE SHAKLEE

1 Canister CINCH SHAKE atau kita panggil 1 tong CINCH SHAKE mengandungi 720gram serbuk yang perlu dibancuh.

CINCH SHAKE adalah supplement berbentuk serbuk yang mana mengandungi bahan utama dipanggil leucine. Leucine yang terkandung dalam CINCH SHAKE ini bertanggungjawab untuk membantu pertumbuhan otot, sintesti protein, pembaharuan dan memperbaiki sel serta pengatur metabolisme.

And yang paling best, leucine ni membantu dalam penurunan berat badan! Ini kerana Leucine akan menyerap makanan yang anda makan dan bergerak terus kepada tisu otot yang mana ia akan bertindak sebagai isyarat untuk sintesis protein. Jadi, peningkatan dan sintesis protein ini berfungsi untuk mengimbangkan peningkatan dalam pecahan protein yang secara semulajadinya berlaku daripada sekatan kalori atau berdiet.

Leucine akan mengekalkan kekuatan otot kita, selepas kita berlapar, diet ataupun selepas kita bersenam, Mengikut kajian yang dibuat, para atlet biasanya akan mengalami lemah otot dan ini menyebabkan jisim otot berkurang.

Dengan adanya Leucine ini, jisim otot dikekalkan dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme dan seterusnya membakar lemak yang ada. Jadi, kandungan Leucine dalam CINCH SHAKE SHAKLEE ni sangat penting bagi orang yang berdiet dan membina otot/badan. Ia didatangkan dalam 3 perisa yang sangat menyelerakan.

1.Vanilla – GI 22
2.Chocolate -GI 16
3.Latte – GI 27


APAKAH FUNGSI UTAMA CINCH SHAKE?

    1.Badan lebih solid dan tidak menggeleber.

Kebiasaanya bagi mereka yang diet akan mengalami perubahan dari gemuk kepada kurus akan mengalami masalah atau otot jadi menggeleber. Jadi, bagi yang mengamalkan CINCH SHAKE SHAKLEE, ini lah yang membantu badan kita BINA OTOT DAN SOLIDKAN SHAPE KITA! Jadi jangan skip CINCH SHAKE. 

    2.Memberikan tenaga segera dan berpanjangan.

Sama seperti ESP, CINCH SHAKE juga membuat perut kita tahan kenyang lebih lama dan kekal bertenaga lebih lama. GI CINCH SHAKE pula lebih rendah dari ESP. So memang sesuai sangat untuk yang nak diet dan busy.

Jika anda dah penat cuba pelbagai jenis diet, buntu dan rasa berputus asa nak capai berat badan serta bentuk badan idaman, hubungi erna sekarang juga.

Boleh hubungi erna dapatkan vitamin shaklee beserta konsultasi terbaik. Erna berpengalaman membantu ramai orang mendapatkan vitamin shaklee terbaik dan sesuai untuk keperluan mereka. 

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment