Multivitamin Terbaik Untuk Pengamal Diet Intermittent Fasting

Anda sedang buat diet Intermittent Fasting? Anda ada kekeliruan tentang perlukah anda ambil Multivitamin sebagai support kepada keperluan badan? Pilihan anda tepat klik masuk ke blog erna. Jom teruskan pembacaan.. 

Dalam entry erna kali ini, erna akan kongsikan beberapa soalan yang sering ditanyakan kepada erna. Terutamanya oleh customer yang sedang buat diet Intermittent Fasting. 

"Adakah saya perlu mengambil supplement seperti multivitamin bila berpuasa/IF?" 

Jawapan ringkasnya, bergantung kepada badan anda .

Sebenarnya, lebih baik untuk mendapatkan mikronutrien dan elektrolit seperti magnesium atau kalium dari makanan seperti buah, sayur, protein, dan kekacang yang sihat semasa eating window fasting anda.

Adakah saya Memerlukan Supplement/Multivitamin Untuk IF?

Anda mungkin pernah mendengar IF menyebabkan kekurangan nutrien? Sebenarnya, tidak mungkin anda akan kekurangan vitamin dan mineral penting jika anda mengambil makanan yang sihat (whole food/healthy food) semasa eating window anda. 

Seperti yang kita faham melalui ENTRY INI, erna ada CERITA TENTANG BAGAIMANA HENDAK MULAKAN IF. 

IF cuma menghadkan berapa jam sehari yang anda boleh makan, bukan berapa kalori yang anda boleh makan. Perlu faham betul-betul ya. 

Sekiranya anda makan makanan berkhasiat dan penuh nutrisi, bukan ambil makanan yang kurang sihat (junk food/processed food) anda tidak mungkin kehilangan nutrien anda.

Tetapi perlu jelas juga, kebanyakan makanan kita pada hari ini sangat kurang nutrien. Walaupun makan buah-buahan, tetap ada risiko kepada kurangnya khasiat daripada buah tersebut atas beberapa faktor seperti cara penanaman, cara penjagaan pokok, baja yang diberi makan kepada tanah sepanjang proses pokok membesar.

Makanan lain seperti ikan, ayam, daging. Semuanya tidak mustahil juga terjejas sejak daripada awal proses pembesaran haiwan-haiwan ini. Contohnya diberikan suntikan hormon untuk mempercepatkan proses pembesarkan haiwan agar cepat dapat buat penyembelihan. Ikan juga tercemar dengan keadaan laut sekarang.

Jadi disini sebenarnya kita semua tidak kira pengamal diet IF ataupun tidak, adalah tiada kerugian jika kita ambil multivitamin sebagai makanan tambahan harian kita.

Di Shaklee kami ada Multivitamin Shaklee adalah tertua didunia iaitu mula diperkenalkan pada tahun 1915 oleh Dr Forest C Shaklee. Masa tu syarikat Shaklee pun belum ditubuhkan, bermakna Dr Shaklee keluarkan produk sebelum membina empayar perniagaannya.

Selama lebih 100 tahun berada dipasaran, Vitalea telah melalui beberapa formulasi untuk penambahbaikan dari semasa ke semasa.

Vita-Lea telah direka untuk menyediakan nutrien penting bagi menyokong kesihatan dan kesejahteraan optimum badan. 

Terbaru, kami ada Vitalize yang mana ia menggantikan Vitalea. 

Antara Kandungan Terbaik ialah, 

Vitamin B6

Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

Vitamin B12

Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus , keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

Biotin

Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.

Vitamin B5

Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, mencegah jangkitan dan mempercepat sembuhan .

Boleh dikatakan Multivitamin vita lize adalah untuk kesihatan menyeluruh , bagi yang susah nak makan banyak jenis vitamin dicadangkan mengamalkan multivitamin vita – lize secara konsisten 2 biji sehari.

Jika bermina nak dapatkan Vitalize Shaklee, anda boleh wasap erna ye. 

Boleh hubungi erna disini ðŸ˜˜ðŸ’•

Mencari-cari Side Income Super Simple? 

Erna berbesar hati nak ramai wanita terutama yang surirumah, pelajar ataupun anda wanita bekerja boleh tambah pendapatan dengan berkongsi kebaikan produk Shaklee. Dalam masa sama kita dapat CASH. Paling best dapat makan Vitamin Shaklee percuma. 

Boleh hubungi erna disini ðŸ˜˜ðŸ’•

#NextLevelBlogging
#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #blogmegashaklee 
#shakleepuchong
#codpuchong
#espshaklee
#vitamincshaklee 
#vivixshaklee
#DietIF

Share this:

, , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment