1st post

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Alhamdulillah..akhirnya terlaksana juga impian erna nak ada 'personal blog' sendiri. Lama dah berangan dan bercita-cita nak ada 'personal blog' sendiri. Selalu erna ni jadi silent reader terjah blog kawan-kawan. Akhirnya malam ni, erna merialisasikan impian erna sendiri. Tahniah kepada diri sendiri..(hehehe..tepuk tangan sorang2 untuk diri sendiri dalam bilik ni) 


Kenapa erna cipta blog ini?

1) Berkongsi
Apa yang nak di kongsikan? Erna berhasrat nak kongsi apa yang dilalui saban hari sebagai iktibar dan panduan untuk diri sendiri dan sahabat-sahabat blogger sekalian. Sesungguhnya " Yang Baik Itu Datang Dari ALLAH..Yang Buruk Itu Datang Dari Diri Saya Sendiri.."

2) Sejarah a.k.a Memori
Erna yakin ramai yang cipta blog..atas alasan yang sama dengan erna ni. Zaman sekolah, erna suka tulis diari. Bila baca semula diari-diari lama, keluar air mata, ketawa sendiri, menyesal, malu dan lain-lain. Jadi, dengan terciptanya blog ini, setiap hari yang erna lalui adalah sejarah dan memori.

3) Berdakwah
Erna bukan seorang ustazah. Belajar bahasa arab pun masa sekolah agama kecik-kecik dulu. Pernah dengar tak.. " Sampaikanlah walaupun satu ayat.." erna suka ayat ni. cita-cita erna ni nak jadi pendidik. Jadi erna rasa sangat sesuai ayat tu dan sangat mendalam makna ayat itu.

4) Menambah kenalan dan berkongsi pendapat serta bertukar pandangan.
InsyaAllah..erna harap dengan terciptanya blog ni, erna akan perolehi lebih ramai kawan. Semoga kita semua dapat berkongsi pendapat serta bertukar pandangan.

Akhir kata untuk post pertama blog ni.. Lagi Sayang..Lagi Diuji..Jom Kita Syukuri ^__^

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment