The Result is...

Assalammualaikum dan Salam sejahtera...


Entry dimulakan dengan menayang gambar dibawah..bukak mata luas-luas tau =)

ihsan pakcik gugel. TQ pakcik gugel..

Tadi keluar pos barang customer. Then keluar makan Baskin Robbins dengan schoolmate, Dla dan Asz. Memang lama teringin nak makan. Bila ajak suami belanja aiskrim kat Baskin Robbins, mesti ada saja hal yang menyebabkan kami terpaksa cancel plan kami untuk dating-dating makan aiskrim. Dah ada kesempatan keluar ni, erna pun pergilah makan aiskrim dengan kawan-kawan. Balik dari makan aiskrim, erna singgah farmasi. Beli lipstik baru. Beli lipstik sebab nak pakai masa majlis kenduri iman nanti. Majlis tu kan majlis ummi dan babah jugak =) Selain itu, niat asal adalah nak beli pregnancy test kit...beli lipstik tu sebab nak cover je.hehehe. Tah kenapa nak malu beli benda alah tu sedangkan sudah bersuami dan ummi beranak satu. Lepas berpusing-pusing mencari, tak jumpa. Erna pun meringankan mulut tanya pada promoter. Promoter cakap..boleh tanya pada cashier di kaunter depan sebab kit tu ada di kaunter pembayaran. Amboiii kat kaunter pembayaran? Masa nak mintak kat cashier, erna tunggu sampai orang clear. Barulah..terkedek-kedek cakap slow sangat kat cashier tu nak beli pregnancy test kit. Hai la ummi iman..nape tah nak malu =)

Sampai je rumah terus masuk toilet dan mula buat experiment. Dup dap dup dap dalam hati. Bila titis je.............naik satu line. Tunggu................tak naik naik dah line. Tunggu lagi............tak naik jugak line. Ada satu line tu je. Siap gosok-gosok mata dan tampar-tampar pipi. Ada satu line je. Terus ucap syukur dalam hati dan rasa lega sangat. Satu line maknanya negetive! Tidak hamil lagi buat masa ini. Sempat juga berdoa agar lain kali kalau check dengan harapan tinggi menggunung akan naik dua line. Jika memang benar bersedia untuk mengandung lagi. Ini bukan ingin menolak rezeki ALLAH cuma ingin beri tumpuan sepenuhnya pada Iman Zikir kesayangan daku tu. 

Iman: Belum jadi abang ye ummi? 
Ok..boleh terus menikmati susu ummi yang lazat. om nom nom ^___^

P/S:: Sebelum test tadi ada sembang dengan asz, kalau check, result negetif.. lompat bintang 5x. Kalau check, result positif.. sujud syukur. Tidak pernah berniat menolak rezeki. Sebab masih ramai menanti-nanti rezeki ini. Takdir ALLAH adalah yang terindah untuk ku.

Share this:

, ,

CONVERSATION

9 comments:

  1. hehe..comelnya kene sekup dgn tudung iman

    ReplyDelete
  2. baiknye iman nak dok diam2 dalam tudung...alysa tangan merayap2...tak monye dia duk diam2 cenggitu...haih

    ReplyDelete
  3. hoho.. musuh jgn dicari..rezeki jangan ditolak ye..hihi

    ReplyDelete
  4. xlemas ke iman kena sekup cmtu? hehe..iman dh brp bulan skrg?

    ReplyDelete
  5. bole plak iman nyorok dlm tudung xlemas..comel..=)

    ReplyDelete
  6. erna, wawa pun buat jugak tau. sbb ade tanda2 yg sama mcm carried ciman dlu. hik3 :p

    ReplyDelete
  7. Muka erna ni saling tak tumpah macam muka kawan akak.. Nama dia pun Erna! :)

    ReplyDelete