Cara Merawat Penyakit Kayap | Set Kayap Shaklee

Assalammualaikum semua..apa khabar? Harapnya sihat selalu..


Minggu lepas erna ada terima satu Whatsapp daripada customer yang bunyinya lebih kurang begini;
"Kak, boleh cod Shaklee kawasan Puchong? Saya nak Garlic Complex untuk ubat Kayap.."

Sepanjang lebih 2tahun erna bergelar sid Shaklee, belum pernah ada customer yang hubungi erna untuk masalah kayap.

Selepas persetujuan Set Kayap Shaklee beserta harga mampu milik, kami berjanji untuk jumpa COD Set Kayap Shaklee di Taman Tasik Prima Puchong.

Menurut kata customer erna ni, baru beberapa hari kawannya disahkan terkena kayap. Selepas google mengenai Set Kayap Shaklee, kawannya setuju untuk makan supplement Shaklee bagi merawat penyakit kayap yang dihidapinya.

Jom kita kenali Apa itu Kayap dan juga Punca Penyakit Kayap

Kayap merupakan sejenis penyakit kulit yang berpunca daripada serangan virus Varicella zoster (VZB) iaitu daripada kelompok virus herpes
Apabila virus ini berada dalam badan, mangsa akan berasa demam, tekak loya dan pening berpanjangan. Badan pesakit pula akan dijangkiti ruam panas, badan rasa sengal dan hilang selera makan. Bagi penyakit kayap yang lebih serius, pesakit akan dijangkiti gelembung air pada bahagian tertentu di badan.

Biasanya pesakit yang imun sistem badannya lemah mudah dijangkiti oleh virus - penyakit kayap. Warga emas ataupun golongan tua adalah lebih mudah untuk dijangkiti penyakit kayap ini kerana sistem pertahanan badan mereka lemah jika dibandingkan dengan golongan yang lebih muda. 

Nampak ringan penyakit ini berpunca daripada jangkitan kuman pada kulit. Hakikatkan penyakit ini boleh membawa maut kerana ia boleh melumpuhkan keseluruhan sistem imun pada badan pesakit.

Jangan terkejut kerana ada juga pesakit yang menanggung sakit kayap ini sehingga bertahun-tahun lamanya.

Cara Merawat Kayap

Rata-rata petua yang erna baca agak susah nak dapatkan daun-daun. Lebih-lebih lagi jika anda duduk dikawasan bandar. Tapi, ada satu petua yang erna pernah erna baca dan ianya mudah untuk diamalkan. Caranya adalah..

Daun Cili Padi
Kapur Masak / Kapur Serbuk

Tumbuk daun cili padi kasar. Jangan terlalu halus dan bancuh kapur masak tadi dengan sedikit air. Jangan terlalu cair. Sedang-sedang sahaja letak air. Sebab kalau bancuhan kapur masak tadi terlalu cair, nanti tak boleh lekat pula daun cili padi pada kayap dibadan anda. Tepekkan daun cili padi bersama kapur masak tadi pada kayap. Kenakan kipas, kenakan angin, bila kering ia akan mengeras. Buat sampai kayap kering. 
Ingat ye..untuk memastikan sakit kayap anda cepat sembuh, adalah penting juga untuk anda pastikan antibodi anda kuat. Kerana badan yang dijangkiti penyakit kayap ini adalah mereka yang lemah imun sistem badan. 
Cara tradisional yang erna kongsikan diatas untuk keringkan luka luaran kayap yang bernanah. Tetapi, kekuatan sistem pertahan badan dan imun sistem badan juga saling berkait rapat untuk memastikan sakit kayap anda betul-betul cepat sembuh. Jangan terkejut jika ia memakan masa berminggu-minggu untuk baik malah tidak mustahil berbulan-bulan dan bertahun-tahun hingga menyebabkan maut. Minta dijauhkan daripada kita dan keluarga.
Disini erna ingin kongsikan dengan anda semua cara yang mudah untuk merawat sakit kayap.
Set Kayap Shaklee
Garlic Complex : bertindak sebagai antibiotik semulajadi. Ia bersifat antivirus untuk menghalang serangan jangkitan virus, bakteria dan kuman bagi memastikan penyakit tidak merebak menjadi lebih teruk. Satu lagi kelebihan Garlic Shaklee ialah ia menjanjikan penyakit yang sudah pulih, tidak lagi kembali.
Ubat kayap cepat sembuh
Zinc Complex : membantu menghasilkan enzim yang penting untuk sistem imun badan berfungsi secara optimum.

Vitamin C untuk pesakit kayap

Vitamin C : Merupakan imun booster kerana ia terlibat didalam produksi antibodi, aktiviti dan fungsi sel darah putih dan paling penting ia terlibat didalam penghasilan interferon. Keperluan vitamin C meningkat apabila sistem imun berada didalam keadaan tertekan.
ESP hilangkan parut
ESP Shaklee : ESP Shaklee terhasil daripada protien yang soya berkualiti tinggi. Baik untuk pemulihan luka dan proses pengantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka nanah kayap dengan cepat.

Biasanya, erna akan jumpa customer untuk COD di Station Minyak Petronas Puchong Prima, Mc Donald Puchong Permai, KFC Taman Tasik Prima, Genius Aulad Taman Tasik Prima, Sekitar Puchong Perdana dan juga Puchong Permai
Jangan risau, kawasan untuk COD kita boleh bincangkan ikut kesesuaian. Apa-apa, hubungi erna dan kita deal sampai vitamin selamat berada ditangan anda.

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 30%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment