JODOH TAKDIR ALLAH

Assalammualaikum dan Salam sejahtera..

Dalam minggu ni, mood jiwang pasti membuak-buak. Bukan apa..bila berjauhan dengan suami, perasaan rindu tu tak dapat nak gambarkan dengan kata-kata. Lebih-lebih lagi, ke mana sahaja erna bawa iman dalam kandungan. Pasti ada saat dan ketika, rasa rindu tu akan menghasilkan air mata..(waahhh...bukan main lagi ummi erna) 

Bila bercerita tentang jodoh, terlalu sukar nak di huraikan satu persatu. Apapun, percayalah..JODOH, TAKDIR ALLAH. Jika kita berpegang teguh pada tali Allah, walau apa jua yang Allah tentukan, kita pasti bersyukur dan dalam hidup ini perlu sentiasa bersangka baik dengan Allah. Bagi erna,nikmat hidup bertuhan sungguh indah...


Kita selalu salahkan takdir secara sedar atau tidak. Erna sendiri pernah lalui saat jatuh cinta, bercinta, jatuh cinta lagi, putus cinta, dan seumpama dengannya. Tapi, Allah Maha Mengetahui.. Siapapun yang ditakdirkan Allah, percayalah..yakinlah..takdir Allah tidak pernah menzalimi kita. Jika kita rasa jodoh itu bukan yang kita impikan,bukan yang kita idamkan,sentiasa bersyukur..sentiasa berusaha menerima takdir Allah..banyak mengingati Allah..InsyaAllah,jika kita tidak pernah melupakan Allah..Allah tidak akan pernah melupakan kita.

Semua orang inginkan jodoh yang baik..tetapi,jika jodoh yang Allah takdirkan adalah sebaliknya,bersabarlah.bukan sedikit pahala yang ingin Allah berikan. InsyaAllah..pahala yang bakal diperolehi berganda. Kenapa erna cakap macam tu? 

1) Jika kita dapat jodoh yang baik,pasti kita impikan jodoh kita itu memimpin kita..mendidik kita..dan kita pasti mengharapkan dia adalah yang sempurna..

2) Jika sebaliknya, pasti kita yang perlu memimpin..kita yang perlu mendidik..kita yang perlu menjadi terbaik untuk jadi yang terbaik pada pasangan kita. 

Kebaikan untuk no.1...banyak ilmu yang bakal kita perolehi. Rasa bahagia bila ada yang memimpin dan mendapat pasangan terbaik..

Kebaikan no.2...kita akan lebih berusaha memperlengkapkan diri agar mampu memimpin.kita dan pasangan sama-sama belajar agar mampu menjadi yang terbaik.

Apapun, yakin dengan takdir Allah adalah sebaiknya...macam yang erna cakap tadi,bersangka baik dengan Allah.. Banyakkan berdoa dan bersabar..nikmat itu pasti akan di nikmati hari ke hari. InsyaAllah...


#ini adalah pendapat erna. segala yang baik dari Allah dan yang lemah serta buruk itu atas kekurangan diri erna.
 

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment