BAHAYA ALFALFA KEPADA IBU MENYUSU DAN PENGAMALNYA?

Assalammualaikum & Salam Kasih Sayang,

Minggu lepas agak hot la bila mana artikel lama dalam blog Dr.Zubaidi Ahmad mula di timbulkan menjadi isu semula. Apa yang hot sangat tu kan? hot tu bukan hot panas marah membara tau. Jangan salah faham. Nanti ada pula yang cakap hot marah. Maksud hot di sini adalah hot glamour meletop bom bom gittuuu isu ini. haaa meh sini nak share apa isu yang hot sangat tu kan :)

ADAKAH ALFALFA MERBAHAYA KEPADA IBU MENYUSUKAN ANAK?

credit to Dr.Zubaidi Ahmad

Jadi, sebelum anda ingin mengamalkan sebarang produk yg berasaskan alfalfa (medicago sativa), pastikan ia dihasilkan daripada DAUN sahaja kerana ia lebih SELAMAT dan menurut petikan diatas, ia berkemungkinan selamat. Elakkan mengamalkan serta mengambil produk alfalfa yang dihasilkan daripada BENIH (sprout) alfalfa kerana ia tidak selamat dan menurut artikel di atas, berkemungkinan tidak selamat untuk penggunaan jangka masa panjang yang boleh menyebabkan reaksi yang sama dengan penyakit autoimun 'lupus erythematosus' 

paling penting, pastikan ia ditanam secara organik.

Allfalfa adalah tumbuhan herba yang banyak faedah. Sangat-sangat berharga dan telah di guna pakai sejak bertahun-tahun dahulu. Tetapi, kita perlu yakin dan kenal pasti proses penanaman serta proses penghasilan alfalfa itu sendiri bagaimana.

Shaklee menanam sendiri pokok alfalfa, menjalankan proses sendri dan menjaga kualiti alfalfa untuk diproses menjadi tablet. Shaklee hanya menggunakan daun alfalfa yang dikeringkan dengan udara secara semulajadi.

Jika anda ada mengamalkan apa-apa ubatan daripada doktor, kerana di khuatiri ubatan doktor yang anda makan itu akan kurang kesannya. Jadi, saranan terbaik adalah, anda perlu dapatkan pandangan serta nasihat doktor jika anda ingin mengambil alfalfa sebagai supplement harian anda. 

Seperti yang tertulis dalam artikel Dr.Zubaidi Ahmad (klik link di atas untuk baca artikel) Ibu yang menyusukan anak mungkin tidak selamat ambil alfalfa dalam kuantiti yang banyak. Tetapi, adakah anda akan makan alfalfa Shaklee ini dalam kuantiti yang benyak setiap hari? Jadi, adalah sangat penting untuk anda dapatkan cara pemakanan terbaik dan betul daripada pengedar Shaklee anda. Kerana, pengambilan supplement tidak kira supplement shaklee atau apa-apa juga supplement untuk menambah susu ibu atau lain-lain tujuan, kita perlu dapatkan konsultasi yang baik dan bukannya beli dari apa-apa jenis suppelement serta beli daripada siapa-siapa dan kita memandai makan sendiri. Itu sangat tidak di galakkan. Distulah sebenarnya anda yang meletakan bahaya untuk diri anda sendiri.

Buat ibu yang menyusukan anak, anda perlu jelas bahawa apa juga vitamin yang diambil termasuk vitamin dari Shaklee bukannya faktor utama yang menyebabkan pengeluaran susu meningkat. Ibu-ibu perlulah memahami bahawa vitamin bukanlah cara untuk membanyakkan susu ibu. Vitamin diambil demi memastikan tubuh ibu sentiasa sihat, bertenaga, ceria dan terus bersemangat dan secara langsung mampu membekalkan susu ibu kepada bayi.

Kejayaan penyusuan antaranya adalah bergantung kepada kesihatan ibu. Konsep asas penyusuan perlulah difahami terlebih dahulu iaitu "LEBIH KERAP BAYI DISUSUKAN atau LEBIH KERAP SESI PERAHAN MAKA LEBIH BANYAK SUSUIBU DIHASILKAN"

Supplement adalah untuk kita membina kesihatan yang baik dan bukan bertujuan untuk merawat apa-apa penyakit. Perlu jelas kenapa dan untuk tujuan apa kita mengambil apa jua jenis supplement. Mengambil supplement membantu kita mendapatkan semula khasiat yang kekurangan dalam badan kita akibat daripada kita yang tidak dapat menjaga pemakan seharian kita. Selain itu, persekitaran hari ini juga adalah antara salah satu sebab kita perlu mengambil supplement. Melainkan jika anda memang yakin, anda mampu untuk setiap hari mendapatkan kesemua nutrien yang di perlukan tubuh.

SLE tidak boleh ambil alfalfa kerana alfala mengandungi sejenis asid amino L-canavanine yang menyebabkan pesakit SLE menjadi keradangan

Wanita mengandung tidak dinasihatkan mengambil alfalfa kerana alfalfa boleh induce kedatangan haid & menyebabkan keguguran

Anemia tidak boleh ambil alfalfa kerana ia boleh memusnahkan sel darah merah.



P/S:

Tidak semua alfalfa adalah sama, kebanyakan alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

ANDA NAK BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN HARGA AHLI? HARGA SANGAT ISTIMEWA UNTUK ANDA! HUBUNGI SAYA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Jika anda berdekatan dengan Shaklee HQ di Empire Tower atau lain-lain branch, boleh gunakan ID erna 908806 untuk membeli vitamin-vitamin Shaklee dengan harga ahli. Jimat sangat!

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment