Berbahagialah

Berbahagialah Kamu

Pernah tak korang lihat post kawan korang, tak kisah la post di facebook ke, post di ig ke atau post di whatsapp status mereka ke yang buat korang terdetik dalam hati, "sungguh annoying!" HAHAHA

Apabila melihat gambar sahabat di FB, menyambut hari lahir anak-anak, bergembiralah untuk mereka dan doakan mereka. Ada orang kehilangan anak sebelum sempat menyambut ulang tahun.

Apabila melihat gambar pasangan suami isteri menyambut ulang tahun perkahwinan, berbahagialah bagi pihak mereka dan doakan mereka kekal hingga ke Jannah. Ada pasangan yang tidak sempat menyambut ulang tahun pernikahan walaupun sekali.

Apabila melihat gambar sahabat pergi melancong, tersenyumlah bagi pihak mereka. Alhamdulillah mereka sedang menikmati keindahan alam ciptaan Allah. Ada orang tidak kesampaian hajat untuk berkelana kerana sebab kesihatan tidak mengizinkan.

Apabila melihat orang berkereta baru, sebutlah Alhamdulillah dan doakan semoga sentiasa selamat perjalanannya. Ada orang tidak pulang ke pangkuan yang tersayang akibat kemalangan jalan raya.

Apabila melihat sahabat yang suka bersukan, berilah semangat dan jadikan dorongan untuk kita hidup lebih sihat juga. Mungkin suatu masa dahulu dia pernah sakit,dan kini dianugerahkan nikmat sihat.

Apabila melihat ada sahabat yang suka meletakkan gambar selfie bersama-sama teman-teman, berbahagialah bagi pihaknya. Sekurang-kurang sahabat itu berkeyakinan diri dan in shaa Allah tidak ada masalah kemurungan. Betapa ramai di kalangan kita yang memendam duka kerana takut dikecam.


Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah

Belajarlah untuk berbahagia dengan kebahagiaan orang lain.

Dunia ini sudah terlalu banyak unsur negatif, terserah kepada kita untuk mengubahnya, walaupun hanya dengan secebis senyuman,  satu pandangan positif atau satu "like"

Dr Azlindarita Aisyah Mohd Abdullah
Berusaha untuk sentiasa bahagia

Salam Ramadhan ke - 12

Hubungi erna untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee, proses pendaftaran sebagai ahli Shaklee anda dan juga harga istimewa untuk setiap produk Shaklee.


Nama: Erna Nordiana Zamri
ID SHAKLEE: 908806
Email: hafizerna@gmail.com
Call / WhatsApp : 013-3357696
FB: Erna Nordiana Zamri


"Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Saya bertanggungjawab untuk membimbing dan memberi servis kepada anda. Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee (Ahli Shaklee), anda boleh menghubungi saya segera untuk saya bantu proseskan pendaftaran anda atau boleh juga daftar sendiri dengan walk in di branch shaklee, dengan mendaftar dibawah ID Shaklee saya 908806 dan anda akan mendapat bimbingan daripada saya.."

- TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE -

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment