Harapan Ramadhan Ku

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera..
Sedar tak sedar berlalu sya'ban. Sekarang kita dah berada dalam bulan Ramadhan. Alhamdulillah..syukur masih di beri kesempatan menemui Ramadhan. Ramadhan tahun ini,cukup berbeza. Pertama kali seumur hidup menyambut Ramadhan sebagai seorang isteri. Bersahur dan berpuasa bersama suami. Solat terawih ke masjid bersama suami. Ya Allah..sungguh besar kuasa Mu. Ramadhan lalu, erna berpuasa di perlis dengan kawan-kawan. Dengan kuasa Allah, tahun ini erna berpuasa bersama suami.

Terlalu banyak yang berlaku dalam hidup ini tanpa rancangan. Sesungguhnya tiada yang lebih indah dalam hidup ini melainkan aturan Allah yang indah dan pastinya terbaik untuk hamba-Nya. Syukur Ya Allah..walau apapun ketentuan yang telah di tetapkan.Sebagai hamba,perlu mengikhlaskan hati menerima dan yang paling penting,yakin dengan segala ketentuan Allah.

Setiap kali Ramadhan pasti ada harapan dan azam. sama seperti kita menyambut tahun baru. Malah, seharusnya sambutan Ramadhan itu perlu di lakukan dengan lebih rapi dan meriah. Harapan erna, Ramadhan ini..erna mampu meningkatkan lagi amal ibadat. Perbanyakkan ibadah sunat. Menjadi isteri yang taat dan setia serta patuh kepada suami. Berusaha menyediakan juadah sahur dan buka sebaiknya untuk suami.

“Sesungguhnya bulan Rejab adalah bulan untuk memohon ampun daripada segala dosa, bulan Syaaban pula memperbaiki hati daripada segala kecacatan dan Ramadan untuk memberi penerangan hati, sedang malam al-Qadar adalah untuk mendekatkan diri kepada Allah Taala..”

Selamat Datang Ramadhan

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment