Interview Oooo Interview

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Baru minggu lepas up entry nak jaga anak kat rumah dan menjalankan perniagaan maya dengan sepenuh hati. Dalam entry yang lepas jugak ada cakap masih nak mencari-cari kerja sebab rasanya buat masa sekarang ni sangat perlu untuk erna kerja. Lagipun erna akan sambung master di uitm shah alam, mula March ini. 2-3hari lepas baru sembang dengan wawan kawan sekelas masa di Unimap dulu. Mulanya bertegur sapa sebab wawan tanya iman sihat atau tak, kawan erna ni Project Engineer kat satu company di Hartamas. Kemudian mulalah buka cerita tentang kerjaya dan erna pun bagitau yang erna last kerja bulan ni. Wawan cakap, kalau ada kerja kosong di company dia..dia akan inform erna.

Dijadikan cerita..tadi wawan pm inbox erna di fb. Wawan bagitau yang dia nak resume erna segera. Dia nak past pada bos sebab mereka ada project baru yang nak carik engineer perempuan untuk jaga project baru ni. Ok, erna pun terus hantar resume tanpa sempat edit expected salary. huhu. Melampau pulak rasanya expected salary yang dimintak tu..macam dah keje berpuluh tahun. huhu. Bila erna mintak tolong wawan edit, dia cakap..biarkan saja. Tak payah edit. Erna pun tak pastu samaada mereka dah ada fix salary untuk pekerja ataupun gaji tu nanti boleh di nego-nego. Owh..cara cakap macam comfirm je dapat keje. kan?

Lepas 30minit erna email resume erna ke wawan, ada seorang gadis bersuara lembut call jemput erna datang interview esok pagi. Huh...pantas! Memang nak pakai orang la ni. Tapi  itulah..jauh di hartamas. Erna kat Puchong. Suami beriya iya cakap try je pergi. Manatau nak rezeki di offer gaji macam yang di minta. Hihihi..tinggi betul harapan si suami ye. Tapi..sebenarnya..isteri pun harapkan benda yang sama. Semangat suami sampai beriya-iya nak hantar erna pergi interview pagi esok. Ada jugak rasa malas nak pergi. Tapi dah wawan semangat tolong bagi resume erna, apa salahnya mencuba. Rezeki kan..bila berdoa mintak di kurniakan rezeki melimpah ruah..ini rezeki lah ni..rezeki Allah bagi. Tak kan nak lepaskan peluang macam tu je. Atleast erna cuba kan? Betul tak? lagipun boleh tambah pengalaman masuk interview :)

Apa yang buat erna cuak ni..gadis yang call siap bagi satu peringatan la.."Nanti prepare tentang Data Communication & DWDM Knowledge.." bila gadis tu cakap camtu, erna ok ok kan aje..Bila dah dapat email, baru erna baca betul-betul email tu. Adui...nak kena study!!! Esok dah nak interview. Honestly..memang tak tau apa-apa pasal DWDM. Kenalah study mana-mana yang boleh. Mana-mana yang termampu bak kata suami. Data Communication tu pulak..erna belajar time buat diploma dulu. Haaa beberapa tahun yang lalu. Dah la erna ni dah banyak makan magie, terminum air ada semut. Semua pun dah tak ingat lagi. Kena study jugak! Sekarang dah pukul10..apapun tak study lagi ni. Apa nak jawab esok? Jawab apa yang termampu. Itu kata suami =)

Wawan cakap..project ni bukan di hartamas. Dia sendiri tak sure project ni di mana. Apa yang pasti, kami bukan dalam project yang sama. Tapi scope keje kami sama kot. Agaknye la..Erna pun tak berani kalau tempat kerja jauh-jauh ni. Bukan apa..takut kalau setiap hari lewat ke tempat kerja. Hehehe..Apapun bak kata suami, jawab dan buat yang termampu. Itu trademark untuk interview esok.

Semoga dipermudahkan urusan oleh Allah. Semoga Allah kurniakan segala yang baik-baik untuk kita. Semoga sentiasa di kurniakan rezeki yang melimpah ruah. Amin..

Sayang..doakan ummi ye.

Share this:

,

CONVERSATION

8 comments:

  1. Wah pantas betul dpt panggilan. Goodluck you try jelah mane tau rezeki. Jauh ke dekat belakang kira hehe

    ReplyDelete
  2. Gudluck erna.murah rezeki erna..aminn

    ReplyDelete
  3. pandainyee imann.. In sya ALLAH.. Kita kene percaya kepada rezeki ALLAH.. :)

    ReplyDelete
  4. Good luck sis..all the best k..semoga erna lancar je nti..in shaa Allah

    ReplyDelete