Cabaran 30hari | Hari Ke - 4 : Tempat yang Ingin Dilawati dan Tak pernah Pergi

Assalammualaikum, Salam Kasih Sayang..


Bercerita tentang tempat yang ingin dilawati, sejak kecil hingga ke hari ini..erna memang teringin sangat nak ke Mekah. Sangat-sangat teringin. Masa sekolah dulu pun, ada kawan-kawan yang sama usia sama dengan erna dah sampai ke sana. Masa dulu tak tahu pun apa seruan-seruan tu. Apa yang erna rasa masa tu....terdetik dalam hati, "wah...beruntungnya kecik-kecik dah pergi Mekah.."

Tapi bila erna dah besar ni, semakin meningkat dewasa dan hampir usia matang sebenarnya ni, barulah erna faham..ke tanah suci kota Mekah itu bukan sama seperti kita pergi melancong atau bercuti. Seruan. Yes, seruan. Panggilan daripada Nya.

Contoh terdekat adalah ayah erna sendiri. Tahun lepas, alhamdulillah...hasil usaha bisnes sungguh-sungguh, atas doa dan restu suami, ibuayah juga..erna berjaya dapat satu tiket pekej Umrah 5 bintang tajaan Shaklee. Ya Allah...tak tergambar dek akal dan fikiran erna yang erna akan hadiahkan ayah satu tiket Umrah 5 bintang. Selain itu, ayah juga ada lawatan ke Istanbul sebelum menunaikan umrah di Mekah. 

Sekembalinya ayah daripada Mekah awal Januari 2015, sekali lagi..dengan izin Allah...ibu dan ayah pula di jemput ke Mekah bersama. Mac 2015 baru-baru ini, ibu ayah baru je pergi Mekah. Walaupun syarat untuk masuk ke Mekah yang ditetapkan oleh pihak Saudi Arabia adalah sekurang-kurangnya 6 bulan selepas keluar daripada Mekah, tetapi inilah yang dinamakan seruan dan panggilan Allah. Undang-undang adalah manusia yang buat. Tetapi ayah tetap lepas visa untuk masuk ke Mekah. 

Walaupun impian erna untuk ke Mekah masih belum tercapai, tetapi erna tetap berbahagia, bangga dan bersyukur kerana Allah jemput ibu dan ayah erna terlebih dahulu sebelum erna ke sana. Kebahagiaan kedua orang tua yang tidak terbalas jasa dan pengorbanan mereka, membuatkan erna rasa sangat bahagia dan gembira. Alhamdulillah....terima kasih Allah kerana makbulkan impian ibu dan ayah untuk berpimpin tangan dihadapan Kaabah.

InsyaAllah...impian erna untuk ke Mekah, akan terlaksana suatu hari nanti. Suatu hari nanti dan masa itu pasti akan tiba. Bersama suami tercinta dan anak-anak harta dunia akhirat ummi babah.

Selain dari itu, erna juga berimpian nak bawa suami dan anak-anak melawat ke negara luar yang mana kami boleh bermain salji. Diri sendiri teringin sebenarnya nak pegang salji. 

Sejak erna bersama bisnes Shaklee ini, erna tak pernah takut berimpian. Kerana, dengan adanya impian, ia adalah suatu dorongan. Jika tiada impian, hidup akan mengikut arus sahaja. Tak ada tindakan nak buat selain daripada mengikut arus sedia ada. Jadi kenapa takut nak berimpian? Kenapa takut nak bagitahu pada semua apa impian anda? 

Terima kasih Ya Allah...pertemukan aku dengan bisnes Shaklee. Pertemukan aku dengan kak jannah upline yang tak pernah tinggalkan aku di saat bangun dan jatuh ku. Pertemukan aku dengan mentor hebat idola ku dalam menggenggam impian dan meletakkan keyakinan dalam setiap yang aku lakukan. Terima kasih teramat sangat Ya Allah kerana aku dipertemukan dengan anak cucu cicit dan seluruh ahli dalam group JK Ummi Erna yang semangat ingin berjaya mereka tinggi. Semangat mereka ingin mengubah nasib diri juga tinggi. Bangga dengan mereka semua. Semoga diperkenankan segala doa dan impian kami. Bantu mereka semua juga..semoga semua kaya dan berjaya! Amin.

Sama-sama doakan kejayaan kami ye..




Master Coordinator to be Erna Nordiana Zamri

Perubahan cuaca dan kepenatan adalah antara punca jatuh sakit ketika melakukan ibadah di Tanah Suci. Atas sebab itu, erna ingin berkongsi dengan semua..Set Penjagaan Kesihatan Haji & Umrah Set ini juga yang erna bekalkan kepada ibu dan ayah. Lagipun ibuayah erna memang pengamal tegar Shaklee sejak tahun 2013.

Set Penjagaan Kesihatan Haji & Umrah


1) Set Haji Dan Umrah Premium


2) Set Haji Dan Umrah Advance


3) Set Haji Dan Umrah Basic


Fungsi-fungi dalam Set Haji dan Umrah;

1) Vitalea adalah multivitamin dan pembekal tenaga segera. Info lanjut boleh klik link disini 

2) B-Complex baik untuk saraf serta vitamin anti stress. Jadi dapat mengawal emosi dengan baik. Info lanjut boleh klik link disini 

3) Ostematrix pembekal kalsium untuk sendi dan tulang. Info lanjut boleh klik link disini 

4) Advance Joint Health Tablet mengandungi glucosamine yang bertindak sebagai pelincir pada sendi. Info lanjut boleh klik link disini 

5) Performance Drink membantu pengaliran elektrolit dan mengelakkan daripada badan kekurangan air. Info lanjut boleh klik link disini 

6) Nutriferon bertindak menguatkan imun sistem badan dan kuatkan sistem pertahanan badan mengelakkan daripada cepat jatuh sakit seperti demam dll. Info lanjut boleh klik link disini 

7) Vitamin C membantu sistem imun dan optimumkan penyerapan segala vitamin lain yang dimakan. Info lanjut boleh klik link disini 


Set diatas yang erna kongsikan ini adalah keseluruhan. Jika anda nak tahu mana yang bersesuain dengan keperluan anda, boleh hubungi erna. Nanti erna akan cadangkan yang bersesuaian. Tak salah nak jadikan ia sebagai bekalan untuk ibu ayah kita supaya mereka dapat mengerjakan Haji dan Umrah dengan kesihatan yang baik. 
  
Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 30%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;



Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment