Pembunuh No. 1 Di Malaysia | Sakit Jantung | Omega Guard Melancarkan Saluran Darah

Assalammualaikum, Salam Kasih Sayang..


Sakit jantung merupakan pembunuh nombor satu di Malaysia. Walau bagaimanapun, penyakit ini boleh dicegah, dirawat dan dielakkan. Jantung adalah organ yang terdapat di dalam badan kita. Ia dibina dari otot yang kuat dan mendapat bekalan darah dari jaringan saluran darah yang mengelilinginya. Jantung mengepam darah untuk membekalkan oksigen dan zat makanan ke seluruh badan melalui sistem peredaran darah. 

Jantung yang sihat berupaya mengepam 10 ribu liter darah sehari dan berdenyut kira-kira 100 ribu kali sehari iaitu antara 60 hingga 80 kali seminit. 

Sakit jantung berlaku apabila salur darah jantung menjadi sempit. Penyempitan ini berlaku kerana dinding sebelah dalam saluran darah diselaputi lemak terutamanya kolesterol. Jika saluran darah menjadi sempit, maka ada bahagian jantung yang tidak mendapat bekalan darah dan oksigen yang mencukupi. Ini akan mengakibatkan berlakunya sakit dada. 

Jika saluran darah tertutup sepenuhnya sebahagian dari jantung anda akan rosak mengakibatkan sakit dada yang teramat sangat. Keadaan ini dikenali sebagai sakit jantung. 


Di antara tanda-tanda sakit jantung ialah;

1) Rasa sesak nafas 

2) Berdebar 

3) Letih lesu 

4) Berpeluh dingin 

5) Rasa pitam 

6) Pengsan 


Apakah faktor-faktor yang memungkinkan sakit jantung? 

Merokok menambah kemungkinan anda mengalami sakit jantung sebanyak tiga hingga enam kali. 


Di antara kesan asap rokok ialah;

1) Pembekuan darah

2) Pemendapan lemak di dinding saluran darah 

3) Mengurangkan bekalan oksigen ke jantung.


saluran jantung tersumbat


Erna ingin kongsikan dengan semua pembaca blog ummi erna, info yang diperolehi daripada Majalah ISihat, Februari 2014, m/s 20-21

Pakar Perunding Bedah Jantung dan Paru-paru, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia ( PPUKM ), Prof Datuk Dr MOhd Ramzisham Abdul Rahman didalam artikel majalah I-Sihat menyarankan pesakit jantung mengambil minyak ikan sebagai salah satu makanan tambahan seharian kerana ia membantu melancarkan saluran darah

Pengambilan minyak ikan sekurang-kurangnya 2x seminggu adalah perlu supaya badan mendapat minyak ikan daripada makanan seharian. Termasuk juga makanan tambahan seperi Omega 3. 

Ayah erna adalah salah seorang pesakit jantung yang ada masalah saluran jantung tersumbat. Sejak mengamalkan pengambilan Omega Guard Shaklee, ayah kurang mendapat kedsan-kesan sampingan / simptom seperti sesak nafas juga semakin berkurangan. 

Saranan erna, makanlah Omega Guard Shaklee. Omega Guard Shaklee adalah produk minyak ikan yang terbaik dihasilkan. 

Apa kelebihan minyak ikan ini?

“Minyak ikan adalah lemak yang paling sihat berbanding lemak haiwan yang lain kerana ia mengandungi tahap kolesterol yang sangat rendah malah minyak ikan juga memberikan kolesterol “baik” untuk tubuh kita.

Selain melancarkan saluran laluan darah ke arteri, minyak ikan juga membantu menurunkan tekanan darah tinggi yang merupakan salah satu faktor berlakunya serangan jantung. Apabila kita mengamalkan minyak ikan, secara tidak langsung penyakit lain yang menjadi punca penyakit jantung berjaya dihindari.


# Beli 6 botol percuma 1 botol
# Beli 2 botol diskaun 5%

Nak beli sebotol je? Boleh juga...erna tetap berikan harga istimewa kepada anda.


Kenapa Omega Guard Shaklee menjadi pilihan?



1. Proses Penyulingan Molekul Berperingkat

2. Minyak Ikan Kecil di Lautan Dalam

3. Kandungan Omega-3 Yang Lengkap

4. 100% Semulajadi

5. Kandungan DHA & EPA Yang Lebih Tinggi


Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 30%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;



Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment