Testimoni Vivix : Diabetis Di Usia Muda

Kencing Manis Di Usia Muda | Hi kawan-kawan...Assalammualaikum. Salam sejahtera. Sihat ke semua? Didoakan kalian semua sihat selalu. Harini erna terbaca satu testimoni berkaitan Diabetes diusia muda. Jangan tak percaya ye..muda-muda pun boleh kena diabetes. Ada juga yang tahap tak boleh makan ubat lagi. Terus doktor suruh ambil insulin. 

Sebenarnya ramai orang muda di Malaysia ini yang menghidap penyakit kencing manis. Seawal umur belasan tahun pun ada juga. Sambil mencari bahan dan maklumat mengenai diabetes diusia muda, erna sendiri terbaca banyak pengakuan sebenar para blogger sama ada memang diri sendiri adalah penghidap kencing manis atau ada ahli keluar dan kenalan rapat yang di sahkan oleh doktor menghidap sakit kencing manis diusia muda.

Kematian di kalangan manusia secara umumnya boleh dikelaskan kepada kategori berikut:

  1. Kemalangan – Kecuaian, kemalangan jalan raya, terbunuh.
  2. Penyakit berjangkit (communicable disease) – Malaria, AIDS, Tuberculosis, Wabak H5N1.
  3. Penyakit bukan berjangkit (non communicable disease) – Kanser, Kencing manis, darah tinggi, penyakit jantung
  4. Sakit kerana terlalu tua

Walaubagaimanapun, berdasarkan statistik terbaru PBB, 2 daripada 3 kematian yang berlaku di seluruh dunia adalah berpunca daripada penyakit bukan berjangkit (non communicable disease) sama ada dari kanser (terutamanya paru-paru), kencing manis, darah tinggi, dan penyakit berkaitan jantung. Malah, Setiausaha Agung PBB, Ban Ki Moon menambah dalam laporan berkenaan bahawa empat penyakit utama bukan berjangkit ini telah muncul perlahan-lahan di negara-negara maju dan membangun.

Penyakit yang tidak berjangkit ini nampaknya tidak membahayakan sesiapa kan? Hakikatnya ia adalah SANGAT bahaya. Semuanya berpunca daripada gaya hidup yang SANGAT lemah. Contohnya, merokok, terlalu sibuk menghasilkan “stress” menerusi kerjaya masing-masing sampai tiada masa untuk bersukan dan bersenam, kurang pengetahuan tentang amalan pemakanan sihat (suka makan makanan segera), dan kurangnya kesedaran terhadap tahap kesihatan seawal usia muda. Ramai orang muda tidak berminat nak amalkan supplement atau makanan tambahan. Lebih berminat makan ubat bila dah jatuh sakit. Disitu silapnya golongan muda masa kini.

Disini ingin erna perkenalkan satu produk Shaklee yang mana ia boleh membantu anda yang disahkan menghidap sakit kencing manis. 

Vivix Shaklee adalah supplement / tonik ajaib untuk anda. Selain itu, anda yang tiada sakit kencing manis juga boleh amalkan Vivix Shaklee ini sebagai langkah pencegahan awal.

Resveratrol didalam Vivix membantu meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes dan jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh mengurangkan diabetes. 

Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Sebab tu ada diantara pesakit diabetis yang perlu suntik insulin. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

Resveratrol juga mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita. Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya. 

Disini erna kongsikan satu tetsimoni. Kisah benar seorang isteri yang suaminya ada sakit diabetes. Jemput baca testimoni bergambar ini;

makan vivix kencing manis baik
Kencing Manis Usia Muda


INGIN INFO LEBIH LANJUT MENGENAI VIVIX SHAKLEE? KLIK LINK INI.



Bagaimana Cara Nak Beli?


Cara 1 : Klik gambar untuk pembelian dan pembayaran secara Online (boleh bayar menggunakan credit card / debit card)

Cara 2 : Hubungi Erna segera seperti dibawah untuk info lanjut;


Nama: Erna Nordiana Zamri
ID SHAKLEE: 908806
Email: hafizerna@gmail.com
Call / WhatsApp : 013-3357696
FB: Erna Nordiana Zamri

Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Share this:

, , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment