Famili Wellness Set shaklee

Assalammualaikum & Salam Sejahtera 


Soalan Popular:

"Sebelum ni saya tak pernah makan vitamin. Sekarang, saya baru nak mula makan vitamin untuk keperluan tubuh saya. Vitamin apa yang perlu saya makan ye?"  



Family Wellness Set adalah set asas keperluan seisi keluarga. Bagi ibubapa yang prihatin akan kesihatan anak-anak, anda pasti ingin berikan yang terbaik kepada anak-anak anda. Bukan sahaja menyediakan tempat tinggal yang selesa, membekalkan vitamin sebagai bekalan makanan tambahan untuk kesihatan dan kecergasan anak-anak juga adalah sesuatu yang utama. Bagi anda yang masih bujang, set asas ini juga penting untuk memastikan tubuh badan anda di lengkapi dengan vitamin supaya anda sentiasa sihat dan ceria.

Apa yang ada dalam Set Family Wellness?

- VITA-LEA ® IRON FORMULA – 120 tablets 
- ENERGIZING SOY PROTEIN – 850g 
- SUSTAINED RELEASE VITA-C™ 500MG – 180 tablets 
- B-COMPLEX – 120 tablets

Antara kebaikan Shaklee Family Wellness Set adalah :

1. Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
2. Membantu seisi keluarga rasa lebih bertenaga
3. Menguatkan system imun anda
4. Membekalkan kesihatan kulit , rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat

Khasiat dalam setiap vitamin adalah :

1) Energizing Soy Protein (ESP)

Setiap sel, tisu, otot dan tulang dalam tubuh badan kita dibina daripada protein untuk memastikan setiap sistem badan kita berfungsi dengan baik. Maka kita perlu membekalkan tubuh badan kita dengan protein yang secukupnya. Pemilihan protein yang betul harus dititikberatkan. ESP dihasilkan dari protein soya. Tidak semua soya baik untuk kesihatan, maka anda harus membuat pemilihan yang tepat. 

Sila rujuk entry Energizing Soy Protein (ESP) untuk mengetahui mengapa ESP merupakan salah satu protein drink yang terbaik di dunia. ESP membantu membekalkan tenaga, menguatkan rambut dan kuku, mencantikkan kulit, membaikpulih tisu badan yang rosak, etc. Sila refer link di atas untuk maklumat lanjut.

2) Vita-Lea

Merupakan multivitamin semulajadi yang mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh kita sebagai pelengkap nutrisi harian. Penyediaan makanan yang tidak sihat, diet tidak seimbang, sayur-sayuran dan buah-buahan yang tercemer dengan pesticides, etc. menyukarkan tubuh kita memperolehi bekalan nutrients yang sepatutnya. Ini akan menyebabkan prestasi tubuh kita merosot sedikit demi sedikit tanpa anda sedari. Cara terbaik untuk memastikan tubuh kita dilengkapi dengan nutrient yang diperlukan ialah melalui pengambilan multivitamin dan mineral setiap hari, kerana ia dapat menampung mana-mana kekurangan vitamin dalam badan.

3) B-Complex

Mengandungi kesemua 8 Vitamin B - Thiamin (B1), Riboflavin (B2), Niacin (B3), Pantothenic Acid (B5), Pyridoxine (B6), Cyanocobalamin (B12), Biotin (B7) dan Folic Acid (B9). Tahukah anda tekanan, gula, alkohol, painkiller, antibiotik, pil perancang, rokok, etc boleh memusnahkan fungsi vitamin B dalam badan, maka ia perlu diganti. B-Complex membantu mengatasi kelesuan, mencegah kemurungan dan stress, memelihara kesihatan sistem saraf, meningkatkan daya tumpuan dan membantu menukarkan makanan kepada tenaga dengan cepat, maka anda akan kurang mengantuk setiap kali selepas makan.

4) Vita-C

Penting untuk meningkatkan sistem imun badan. Vitamin C cepat larut dalam tubuh dan perlu diganti selalu. Shaklee telah menghasilkan sustained-released Vita-C di mana vitamin C tersebut akan dilepaskan ke dalam tubuh kita secara perlahan-lahan, maka khasiat vitamin C itu akan bertahan di dalam badan kita dengan lebih lama.

Soalan popular kedua : 

"Kenapa kena makan Vita-C dan B-Complex sedangkan Vita-Lea tu multivitamin kan? Mesti dah complete dengan vitamin C and vitamin B?"

Ok, multivitamin Vita-Lea merupakan vitamin pelengkap untuk membantu melengkapkan kekosongan dalam keperluan nutrien harian. Contohnya, jika dalam sehari pemakanan anda sudah meliputi 80% keperluan harian, Vita-Lea akan tolong topupkan lagi 20% kekosongan yang diperlukan tubuh. Kalau anda jenis yang bukan pengamal makanan sihat, Vita-Lea akan tolong cover nutrien yang badan anda patut dapat. Saya ulangi, nutrient yang badan anda PATUT dapat dalam sehari.

Tapi dengan penambahan Vita-C dan B-Complex, anda akan dapat tambahan nutrient daripada yang patut anda dapat. Contoh anology, kalau anda sedang lapar, Vita-Lea dapat membantu anda untuk mengalas perut. Tapi dengan tambahan Vita-C dan B-Complex, ia membantu anda untuk kenyang dan lebih bertenaga.

Penambahan B-Complex dan Vitamin C dalam pengambilan multivitamin harus menepati RDA (recommended dietary allowance) untuk mengelakkan overdose. Family Wellness Set telah terbukti menepati piawaian tersebut.


Shaklee mempunyai banyak pilihan set mengikut keperluan anda. Antaranya adalah : 

Set Kehamilan bermula trimester 1 hingga trimester 3
Set Berpantang ataupun Set Bersalin yang selamat dimakan oleh ibu seawal 2jam selepas melahirkan.
Set Penyusuan membantu ibu mengumpul stok susu sebelum mula bekerja ataupun semasa bekerja.
Set Kesuburan untuk suami dan isteri yang menanti kehadiran cahaya mata.
Set Kecantikan agar wajah anda cantik berseri dengan mencantikan diri dari dalam.
Set Slimming membantu anda memiliki susuk tubuh menawan dengan diet yang selamat dan semulajdi.

Hubungi erna untuk dapatkan Set Family Wellness anda. Konsultasi secara percuma untuk anda.

JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN PRODUK SHAKLEE, BOLEH PM ERNA SEPERTI DETAIL DIBAWAH INI,


Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment