Boleh Ke Ibu Menyusu Ambil Collagen Powder Shaklee?

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Ramai ibu yang menyusukan anak tertanya-tanya selamat ke untuk mereka ambil Collagen Powder Shaklee? Kebanyakkan diantara ibu-ibu menyusu ni was was tentang pengambilan Collagen Powder Shaklee. Mereka nak ambil, nak cantik lebih segera tetapi mereka wa-was. Ada yang berpendapat boleh membahayakan bayi, susu badan pula akan merudum selepas pengambilan Collagen Powder Shaklee ni dan banyak lagi pendapat-pendapat yang tidak sahih serta kita sendiri tidak pasti apa kesannya.


Jadi, boleh ke tidak sebenarnya Collagen Powder Shaklee (SCP) ni di ambil oleh para ibu yang menyusukan bayi?

Sebenarnya begini..antara kandungan yang terdapat dalam  Collagen Powder Shaklee adalah ekstrak Pfaffia. Erna ada berkongsi mengenai bahan-bahan yang ada dalam Collagen Powder Shaklee dalam ENTRY INI. Pfaffia adalah sejenis ginseng Brazil, yang apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia Japonica (sejenis lagi bahan dalam SCP), membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Campuran ini menghasilkan sejenis herba, justeru itulah yang dikatakan dapat membahayakan para pengguna di kalangan ibu menyusu.

Pokok Pfaffia

Hakikat sebenarnya, ibu menyusu cuma tidak digalakkan mengambil SCP kerana kita tidak tahu kesuaian badan ibu selepas melahirkan anak. Memandangkan herba boleh membuatkan bayi terasa panas, menyebabkan pengambilannya diragui. Namun, tidak salah jika ibu menyusu ingin ambil dan boleh cuba. Sekiranya ibu dan bayi merasakan ianya adalah baik-baik sahaja, maka bolehlah diteruskan pengambilan Collagen Powder Shaklee ini. Begitu juga dengan alfalfa dimana alfalfa adalah sejenis herba, jadi ibu memerlukan pengambilan air yang lebih supaya bayi tidak terasa panas.

Jika ibu menyusu di luar sana pernah mengambil alfalfa dan bayi serta ibu baik-baik sahaja, kebiasaannya tidak ada masalah dengan SCP ini. Buat ibu menyusu, jangan takut untuk mencuba. Kandungan bahan-bahan dalam setiap produk Shaklee adalah semulajadi, tiada bahan yang merbahaya.

Ini soalan live (soalan berdepan) erna bersama Celline, Nutritionist Shaklee dalam Bengkel Nutrisi Shaklee 2013

Erna: Celline, boleh ke ibu menyusu macam i ambil Collagen Powder Shaklee?

Celline: Boleh. Tiada masalah. Ambil 1 sachet pun sudah cukup. Tak perlu ambil banyak. 

Erna: Serius boleh? I dengar banyak orang kata tak boleh.

Celline: Boleh la..kenapa pula tak boleh? No problem. Boleh ibu menyusu boleh consume.

So, jangan takut ye..ambil ikut tips serta panduan makan yang erna akan berikan nanti. 

Dengan pengambilan SCP ni, dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu.

Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan

Faedah tambahan: Menyokong KESIHATAN SESENDI & MENGUATKAN TULANG. Bantu mengekalkan otot di dlm mata supaya lembut.

Semua sudah jelas kan? Harap tiada lagi keraguan di hati para ibu yang berminat untuk mencuba Collagen Powder Shaklee. Harga? Ingin harga istimewa boleh pm erna ye..
JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN PRODUK SHAKLEE, BOLEH PM ERNA SEPERTI DETAIL DIBAWAH INI,


Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Share this:

, , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment