TIPS ATASI ANAK SEMBELIT

Sembelit adalah perkara yang jarang berlaku kepada anak yang berumur 3bulan kebawah. Bayi yang hanya minum susu ibu paling jarang terkena sembelit. Tetapi, sembelit adalah suatu perkara yang biasa berlaku apabila bayi berusia lebih 6bulan. Dimana selepas usia bayi 6bulan, bayi telah mula diperkenalkan oleh ibu meraka makanan pejal. Selain itu, pemberian susu formula dengan salah bancuhuan juga antara punca anak sembelit. Setiap bayi, corak pembuangan air besar mereka adalah berbeza. Kita tidak boleh samakan corak membuang air besar bayi A dan bayi B begitu juga kanak-kanak A dan juga kanak-kanak B. Ianya berbeza sama sekali.

ANTARA PUNCA ANAK SEMBELIT

Anak diberikan susu formula dan cara bancuhan tidak bersesuaian dengan anak
Anak yang mula diperkenalkan dengan solid food ataupun makanan pejal
Anak yang telah makan makanan pejal dan kurang air masak dalam diet hariannya
Anak kurang minum air masak (untuk anak 6bulan keatas)
Anak yang dah makan, dalam diet hariannya kurang serat dan fiber

TIPS ATASI ANAK SEMBELIT

Kerapkan pemberian air masak pada anak
Beri makan buah beberapa potong sehari
Beri makan prune / aprikod / pisang / betik / bijirin
Cairkan sedikit bancuhan susu tepung
✔ Beri anak minum air jus buah-buahan seperti pear / apple / prune selepas anak menyusu
✔ Galakkan anak banyak bergerak. Contoh; kita baringkan anak dan gerakkan kaki anak seperti buat kayuhan basikal. Jika anak sudah boleh merangkak dna berlari, beri galakkan supaya mereka lebih banyak buat aktivi yang memerlukan mereka bergerak.
✔ Urut perut anak secara membulat dalam beberapa minit secara lembut
Campurkan Meal Shakes Shaklee dalam susu anak (jika anak anda minum susu formula)
Jika sembelit anak anda berterusan dan mempunyai tanda-tanda sakit yang berterusan, anda perlu segera bawa anak berjumpa doktor  atau pakar kanak-kanak untuk dapatkan khidmat nasihat daripada mereka.

Semoga tips diatas sedikit sebanyak membantu para ibu dan bapa dalam mengatasi masalah anak sembelit. Selain daripada tips diatas, erna ingin kongsikan dengan para ibu bapa satu produk Shaklee yang mana ia membantu ibu bapa mengatasi masalah sembelit anak. 

Sebagai ibu bapa kita akan rasa gembira dan bahagia apabila anak-anak kita semua membesar sihat dan ceria. Selalu kita dengar sekarang ni, anak-anak tidak kira bayi ataupun kanak-kanak sering jatuh sakit. Seperti kerap demam, selesema, batuk, asthma, masalah sembelit dll penyakit.

Kini anak-anak kita semua memerlukan supplemet / makanan tambahan. Erna ada kongsikan dalam entry INI mengapa anak-anak kita perlukan supplemet dalam diet seharian mereka. Keadaan sekeliling kini yang tidka tentu penyebaran virus, menyebabkan anak-anak yang lemah antibodi perlu mengambil supplement.

Meal Shakes Shaklee


Meal Shakes Shaklee merupakan minuman yang kaya dengan kandungan SERAT di samping mengandungi Vitamin B-12 yang merupakan komponen Vitamin B yang berfungsi untuk melancarkan penghadaman perut.

Kandungan SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencuci' usus dan perut anak kita.

SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan.

Apabila semua sisa makanan ini telah berkumpul menjadi gumpalan najis, SERAT akan membantu najis tersebut menyerap air supaya najis menjadi lembut. Di sinilah pentingnya anak kita MINUM BANYAK AIR.
Akhirnya, SERAT didalam Meal Shakes Shaklee akan mengaktifkan sistem pembuangan najis anak kita dan membantu tubuh mengeluarkan najis dengan MUDAH.
Testimoni Sembelit Meal Shakes
Meal Shakes Bantu Masalah Sembelit Anak

Tips atasi anak sembelit
Anak tak sembelit lagi
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b4fd263bb699f424cdb6a662af0049b2
Penting!
Meal Shakes Shaklee hanya untuk anak yang berusia 1tahun keatas sahaja.

#credit
#credit

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!
Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. 
* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment