Muhammad Iman Zikir 3 BULAN

Assalammualaikum dan Salam sejahtera...


Ummi terlewat 2hari untuk wish 'Happy 3 month old Muhammad Iman Zikir'. Erna hanya terlewat wish disini. Tapi tak terlupa pun untuk direct wish pada iman. Malam sebelum iman menjelang umur 3bulan, erna ajak iman main nyanyi-nyanyi. Saja erna melayan iman sementara nak tunggu kul12mlm. ERna ajak iman main sebab nak lengah-lengahkan masa iman tidur sementara tunggu kul12mlm. Seronok iman main nyanyi-nyanyi dengan ummi. Belum sempat kul12mlm,iman dah start bunyik-bunyik..erna suakan nenen, iman terus senyap..sambil tu,mata iman semakin mengecil..kecil..dan terlelap. 


  • Berat iman, erna tak pasti berapa. Sebab 5julai ni akan ada check up. So, 5julai nanti baru tahu berapa berat sebenar iman.
  • Erna seronok sangat sebab sekarang iman dah pandai nak bersembang. 
  • Kalau dulu susah sangat nak senyum,sekarang ni..pantang erna panggil 'iman..sayang ummi..' terus iman akan senyum.
  • Kadang tu,erna cakap dengan munir..tapi iman yang sibuk-sibuk nak cakap. Dia perasan ummi cakap dengan dia la tu..hehehe
  • Tak kerap poo poo macam dulu. Cuma apa yang erna perasan,dia kerap pee pee. Penggunaan diapers masih banyak macam dulu. 
  • Masih belum meniarap. Tapi,kalau baringkan atas tilam..iman akan berpusing 360darjah :)
  • Iman dah pandai guna tangan dan kaki untuk bermain. Bila letak atas playgym,erna sengaja rendahkan mainan. Iman pandai tendang-tendang kaki ke arah mainan dan bila mainan gerak-gerak,iman akan suka dan main kerap gerakkan kaki dan tangan.
  • Disebabkan iman dah mula menggunakan tangan, aktiviti wajib dia adalah hisap jari. Kalau tak dapat jari,lengan dia pun dia hisap..
  • Petama kali pada usia ini,babah tukarkan lampin iman. Babah pun dah mula pandai handle iman.
  • Iman suka garu kepala guna tangan dia..sampai merah-merah. 
  • Erna mencari masa yang sesuai nak buat Flash Card untuk iman. Sekarang tak sempat nak buat lagi. Erna hanya tunjuk kat iman, flash card yang erna download dalam tab. Tak elok sebenarnya bagi tengok tab tu kerap sangat. Kalau tunjukkan pun,erna tunjuk pada jarak yang agak jauh..
  • Alhamdulillah..iman masih menyusu susu ummi sepenuhnya. Alhamdulillah iman tak pernah confuse puting ori dan tiruan :) 
 Aktiviti menghisap jari. Masa ni tak potong kuku lagi. Tu erna pakaikan sarung tangan

 Beriya dengar orang cakap dengan dia

 Kalau tidur posisi ni,iman kurang terkejut 

360darjah pusingan masa tidur

Iman sayang..kalau iman dah boleh membaca dan baca apa yang ummi catatkan dalam blog kuasa kasih sayang kita ni, ummi nak iman tahu..Iman adalah harta terindah dari Allah untuk ummi. Setiap hari ummi lihat iman membesar depan mata ummi. Makan,pakai,tempat tidur dan segalanya tentang iman, ummi yang aturkan. Inilah yang dikatakan sayangkan sesuatu melebihi dari nyawa sendiri. Apa saja yang ummi buat,iman akan menjadi keutamaan pada ummi. Pernah jugak ummi cakap kat iman, "iman..ummi rindu iman baby-baby dulu..anak ummi dah besar la sekarang.." iman senyum bukan main masa ummi cakap macam tu. Iman faham agaknya..membesar dengan baik ye iman. Semoga menjadi anak soleh dan menjadi anak yang membanggakan ummi dan babah. We love u iman..

Share this:

,

CONVERSATION

7 comments:

  1. da debob da iman ni... kurus la ummi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...tula.iman dah makin debob ni. tp xleh lawan hafidh..lagi kiut!

      Delete
  2. amboi berpusing2 tyme tidur eh.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh...tula.360darjah.jgn jatuh katil suda.owh...naya

      Delete
  3. beshnye bleh smbg2 ngn baby.. hihi

    ReplyDelete
  4. Geramnye...beza ank kite bln je...mya lahir 24 april...erna knl amy kn?

    ReplyDelete