Tips Hamil Dr. Hamid Arshat Pakar Sakit Puan

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Siapa tidak kenal dengan pakar sakit puan Dr Hamid Arshat. Semenjak dua menjak ni, ramai yang text erna, email serta wutsup dan sms erna bertanya perihal SET KESUBURAN SHAKLEE. Rata-rata di antara mereka telah lama berkahwin dan sudah lama menunggu zuriat. Ada juga yang meluahkan pelbagai rasa sedih, sayu, malu bila masih belum di kurniakan zuriat. Anak itu adalah rezeki dari Allah. Anak juga amanah. Anak penyeri rumah tangga. Anak adalah harta..

Perkongsian dari Dr. Hamid Arshat di SINI


Dr Hamid Arshat Says : 
"Semua penyakit datang dari Allah mungkin sebagai ujian keimanan kita atau sebagai kifarah atas sesuatu kemungkaran yang telah kita lakukan. Berdoa kepada Allah SWT untuk mendapat sembuh sambil berusaha untuk mendapat ubat. Tetapi jangan sekali2 mendapat rawatan yang mendorong kita jadi syirik, orang sakit sering berasa desperate dan akan mencuba segala rawatan tanpa sedar kaedah rawatan itu syirik atau menyekutukan Allah SWT?"

Dr Hamid Arshat Says : 
"Kita perlu bersyukur kerana dikurniakan Allah SWT anggota dan tubuh badan yang sempurna. Kita bersimpati kepada mereka yang dilahirkan dengan peranakkan yang tidak sempurna saperti tiada rahim dan tiada faraj atau rahim bercabang, bicornuate uterus, double uterus, unicornuate uterus. Bentuk rahim yang luar biasa boleh menyebabkan kemandulan, kurang subur, keguguran dan lain-lain."

Dr Hamid Arshat Says : 
"Nasihat untuk mereka yang berusaha untuk dapatkan zuriat, Selepas buat ujian2 kesuburan untuk kedua suami isteri dan selepas buat pembedahan untuk buang cyst/fibroid atau lain2, tumpukan masa untuk berdoa, berusaha kuruskan berat badan dengan dieting, buat exercise 30 minit setiap hari, makan supplemen2 multivitamin, Vit E C folic, tenangkan jiwa dan emosi. Jangan tergesa2 nak buat ini dan itu. Setiap rawatan perlu 3 hingga 6 bulan untuk melihat kebekesanan."

Dr Hamid Arshat Says : 
"Masalah sukar hamil akibat stress, penyakit endometriosis dan PCOS munkin ada faktor yang sama iaitu terlalu banyak 'toxins' dalam badan. Cuba amalkan dua perkara yang mudah. Pertama 'deep breathing' iaitu sedut nafas melalui hidung perlahan2 dan mendalam dan kemudian hembus nafas keluar juga perlahan2 melalui mulut. Ulang 5-10 kali setiap sesi, ia boleh dilakukan dimana2 pejabat, rumah, dalam kenderaan dll dan lakukan banyak sesi. Kedua minum ' Teh Hijau' , gunakan green tea dalam uncang atau serbok teh, bukan green tea yg telah siap sebagai minuman dalam kotak atau botol."

Dr Hamid Arshat Says : 
"Setelah lebih 30 tahun merawat masalah ketidaksuburan, saya dapati tidak ada satu kaedah rawatan yg menjamin kejayaan utk hamil termasuk rawatan secara bayi tabung uji(IVF), suntik benih suami(IUI), pembedahan buang cyst atau fibroid, repair fallopian tube, ubat subur clomid atau suntikan subur gonal. Rata-rata kadar kehamilan antara 10 hingga 30 %. Untuk meningkatkan kesuburan makanan yang berzat dan berkhasiat serta exercise 30 minit sehari, tenangkan fikiran dengan solat, baca quran dan berzikir"

Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada kita semua. Boleh di sampaikan kepada rakan atau saudara yang masih menanti zuriat. Penantian adalah suatu kemanisan jika dalam hati sentiasa redha dengan takdir Ilahi.


Bagaimana GLA Complex membantu anda untuk cepat hamil?

GLA boleh membantu wanita hamil cepat dengan cara memakan GLA secara konsisten. Ia akan menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Jika anda perasan, setiap bulan hanya sekali wanita akan mengeluarkan cecair warna putih dari faraj. Itu adalah petanda waktu anda sedang subur. Adalah sangat penting untuk setiap wanita yang ingin hamil memeliki cecair subur yang berkualiti. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub falopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak kena hari subur pun masih ada can sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 *Credit


JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN PRODUK SHAKLEE, BOLEH PM ERNA SEPERTI DETAIL DIBAWAH INI,


Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Share this:

, ,

CONVERSATION

2 comments:

  1. Salam kak. Berapa 1 set? Rasa macam berminat jugak. Tapi bila pk saya baru kahwin. Tapi memang teringin nak baby

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi effa..untuk best price, effa blh hubungi kak erna -13-3357696 (kak erna)
      inform yang effa reader blog ummi erna ye. best price!

      Delete