Shaklee Effect: GLA Complex Shaklee

Assalammualaikum & Salam Kasih Sayang,


Sebelum kelahiran iman lagi erna dah mula menggali ilmu. Ilmu berkaitan kaedah serta teknik merancangan kehamilan yang biasa orang kita panggil Family Planning. Macam biasalah..kawan-kawan lain sibuk study mencari bahan untuk siapkan FYP, sebab masa hamilkan iman dulu..erna ditahun akhir study - UniMAP. Erna duduk depan laptop mengkaji itu ini berkaitan kehamilan dan lain-lain.

Selepas kelahiran iman, habis sahaja nifas..terus erna datang haid (period). Mulanya erna pelik. Sebab biasa orang cakap, wanita yang menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, tidak akan didatangi haid (period). Apapun ia bergantung pada hormon wanita itu sendiri sebenarnya. Dan erna tergolong dalam kumpulan wanita yang didatangi haid terus selepas nifas walaupun iman fully breastfeed.

Dipendekkan cerita, erna dan suami sepakat untuk kami ambil langkah berjaga-jaga family planing dengan cara Suntikan Pencegah Kehamilan. Sebelum doktor berikan suntikan, doktor ambil bacaan tekanan darah dan juga berat badan erna. Kemudian dokor berikan sedikit penerangan tentang suntikan ini dan apa yang erna ambil tahu hanyalah ia berfungsi selama 3bulan sahaja. Ada juga doktor tekankan bahawa jangan terlewat datang ambil suntikan berikutnya ikut tarikh yang doktor beri kerana terlewat sehari sahaja, potensi untuk hamil adalah tinggi jika persetubuhan jatuh pada hari subur.

Sejak erna terima suntikan pencegah kehamilan, erna terus tak didatangi period. Seingat erna, erna terima suntikan pencegah kehamilan ini sebanyak 3kali. Bermakna sehingga usia iman lebih 8bulan erna masih tidak didatangi haid. Apapun erna tak ada masalah naik berat badan. Tak ada masalah pening kepala atau lain masalah. Hanyalah masalah tidak didatangi haid. Bagi sesetengah individu, oklah tu..tak perlu cuti sembahyang dll. Tetapi, erna sebagai wanita normal rasa tidak selesa bila tidak didatangi haid. Setiap bulan juga akan buat upt test. Takut-takut hamil sebab masa tu iman terlalu kecil untuk ada adik (kami suami isteri pun belum bersedia untuk ada baby lain ketika itu) 

Menyedari salah satu kelebihan GLA Complex Shaklee adalah membantu mengawal dan mengatur kitaran haid. Erna pun mula amalkan makan GLA Complex Shaklee setiap  malam. Setiap hari 2biji. Erna makan secara konsisten. Juga meningkatkan jumlah pengambilan air masak setiap hari.

Konsisten mengamalkan GLA Complex Shaklee selama lebih 3bulan dan selama itu juga kitaran haid erna menjadi normal. Setiap bulan kitaan haid 30-33hari. Setiap orang kitaran haid berbeza. Erna dan suami rasa lebih selamat untuk merancang kehamilan. Sebab kitaran haid erna normal dan tidak lagi ada perasaan takut-takut, tak lagi buat upt test setiap bulan.

Selepas 3bulan berturut-turut kitaran haid normal, pengiraan tarikh kesuburan juga mudah dibuat. GLA Complex Shaklee memang bantu meningkatkan kesuburan seorang wanita. Alhamdulillah, selepas 3bulan berturut-turut kitaran haid normal, bacaan tarikh subur mudah dikira, erna disahkan hamil. Taqwa Ammara lah buah cinta kedua kami selepas erna usaha baiki hormon dengan makan GLA Complex Shaklee.

Kesan daripada pengambilan GLA Complex Shaklee?


DATANG HAID : Tidak sampai sebulan pengambilan GLA Complex Shaklee, erna didatangi haid. Terkejut betul masa tu. Happy pun ada juga. Haid selama 8hari dan darah yang keluar untuk hari ke-3 sampai hari ke-5 banyak daripada biasa. Erna teruskan makan GLA Complex Shaklee seperti biasa.

JERAGAT HILANG : Selepas kelahiran iman, erna perasan ada jeragat dibahagian sekitar pipi berhampiran kawasan bawah mata. Memang tak ketara sangat. Tapi, bila erna sendiri lihat cermin, memang nampak kesan jeragat dipipi. Alhamdulillah..makan GLA Complex Shaklee ni, semua jeragat hilang. Rasa macam magic pula. Tapi, itulah kenyataannya. Bukan sahaja pudar. Hilang terus jeragat di muka selepas lebih kurang sebulan erna amalkan GLA Complex Shaklee dengan konsisten.

KULIT CELAHAN KUKU TIDAK KERING : Lagi yang erna perasan, kuku semua macam bersinar gitu. Seronok betul. Kalau tak, terpaksa pakai lotion untuk lembapkan kulit-kulit sekitar kuku. Kulit di sekitar kuku jari semua kering sebelum ni. Tapi, selepas tempoh lebih kurang sebulan tu..kulit di sekitar kuku jari semua lembap lembut dan kuku nampak seri tak pucat.

SUBUR SEORANG WANITA : Baiki kitaran haid (haid jadi normal setiap bulan) ---> Mudah kira tarikh subur ---> Bersama suami pada tarikh subur (potensi untuk hamil lebih tinggi) ---> disahkan hamil (stop makan GLA Complex) ---> 9bulan hamil ---> Lahirnya Taqwa Ammara =)

Kesimpulannya yang boleh erna buat disini, effect / kesan pengambilan GLA Complex Shaklee pada diri erna sendiri adalah positif dan erna sendiri ada ramai customer yang happy kerana masalah kitaran haid mereka kembali normal. Bila kitaran haid normal, mereka mula mengira tarikh subur dan usaha untuk mendapatkan zuriat bertambah mudah. Lebih-lebih lagi fungsi GLA Complex Shaklee itu sendiri adalah meningkatkan tahap kesuburan seorang wanita.

Sekilas Info GLA Complex Shaklee;

GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

Antara testimoni GLA Complex Shaklee;

Testimoni haid normal makan GLA Complex Shaklee
Period kembali normal selepas makan GLA Complex Shaklee

Vitamin baiki hormon wanita
GLA Complex Shaklee baiki hormon wanita

testimoni gla complex shaklee
Gembira Period kembali normal
#shakleeeffectoog
#shakleeeffectoog bersama http://www.anakkuwiraku.com/

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. Jangan malu jangan segan, terus hubungi erna.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. 
 Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment