Vitamin E Vitamin Kesuburan Lelaki

Vitamin E Vitamin Kesuburan Lelaki

 Assalammualaikum & Salam Kasih Sayang,

Mengambil makanan tambahan vitamin E atau menukar diet anda dengan menggabungkan makanan yang kaya dengan vitamin E, seperti biji bunga matahari, kacang, sayur-sayuran lobak dan tomato, boleh membantu meningkatkan kualiti sperma anda.

Penyelidikan yang diterbitkan dalam suatu majalah isu bulan Mac-April 2003 "Arkib Andrologi" menunjukkan bahawa peserta kajian yang mengambil 400 mg vitamin E & selenium boleh meningkatkan motilitas sperma mereka.  

Vitamin E untuk kesuburan suami
Suami gagah perkasa

Peningkatan Jumlah Sperma


Menurut Medline Plus mengambil makanan tambahan seperti vitamin E juga boleh membantu untuk tingkatkan jumlah sperma. Vitamin E adalah antioksidan. Melindungi tubuh anda daripada radikal bebas.  

Penyelidikan yang diterbitkan dalam isu Februari 2009 daripada "Jurnal Persatuan Perubatan India" menunjukkan bahawa jumlah sperma yang rendah ada kaitan dengan gangguan radikal bebas, dan vitamin E boleh digunakan dalam menjaga sperma anda terhadap kerosakan ini.

Libido didorong


Mengambil lebih vitamin E dalam diet harian, boleh membantu meningkatkan daya seks anda. Sebab itu, Vitamin E juga dikenali sebagai Vitamin Cinta.  

Laman web Kecergasan Lelaki melaporkan bahawa makan makanan yang kaya dengan vitamin E membantu meningkatkan tahap testosteron dalam badan. Tanpa testosteron yang cukup dalam badan anda, stamina seksual dan kepentingan seksual boleh berkurang.  

Apabila tahap nafsu seks menurun, doktor biasanya akan mengesyorkan terapi hormon. Menurut Michael A. Werner, MD, seorang pakar urologi di klinik swasta, menambah vitamin E dalam diet anda adalah cara yang lebih semulajadi untuk membantu masalah libido. 

University of Maryland Medical Center mengesyorkan mengambil 400IU sehari vitamin E untuk mencegah atau merawat disfungsi seksual seperti nafsu seks tertekan yang boleh mengakibatkan daripada ketidakseimbangan hormon.

#kredit

 Vitamin E Mengurangkan kesan parut luka atau jerawat serta mengawal penghasilan minyak


 Kelebihan Vitamin E


1- Merapatkan keintiman suami dan isteri - kualiti sperma lebih baik dan meningkatkan tenaga kesuburan lelaki.

2- Merendahkan risiko penyakit jantung - jantung antara penyakit no.1 kaum lelaki

3- Memperbaiki masalah parut seluruh badan - Mengurangkan kesan parut luka atau jerawat serta mengawal penghasilan minyak di kulit.

4-  Awet Muda - Mengurangkan tanda penuaan seperti garis halus pada muka

5- Anti Oksida yang memusnahkan radikal bebas penyebab kanser

6- Menguatkan sistem imun dan melawan kanser


Tips Kesuburan yang lain;

 

Menjaga pemakanan dan mengambil Vitamin E sebagai usaha memperbaiki masalah kesuburan adalah langkah dan usaha yang baik.

Usaha lain, perbanyakkan sedekah dan lakukan ia setiap hari.

Banyak berdoa dan Solat Dhuha kerana anak juga adalah rezeki dari Nya.


REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!
Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. 
* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment