Susuibu Mempengaruhi Jiwa Anak

Alhamdulillah..anak-anak dan suami dah lena tidur. Kepenatan, stress atau apa juga masalah yang ada akan lenyap hilang apabila melihat muka setiap seorang yang erna sayangi ini. Menjadi hamba Allah yang selalu bersyukur dengan apa adanya anugerah Allah adalah lebih daripada memadai.

Kebanyakkan ibu kini menyusukan anak sambil mata terus-terusan membaca status kawan-kawan di FB. Ada juga ibu yang sambil memerah susu, tangan sebelah pegang botol, tangan yang sebelah lagi sibuk scroll skrin hp. Hebatkan seorang ibu? Multitasking. Anda buat macam tu juga? 

Sebetulnya, seorang ummi/ibu yang menyusukan anaknya..seperti erna yang menyusukan iman dan taqwa sekarang ini, adalah sangat digalakkan untuk memperbanyakkan amalan mengaji dan berzikir. Paling mudah, 10-15minit ketika ibu menyusukan anak dan ketika mengepam susu, ibu boleh berzikir serta selawat ke atas Nabi Muhammad S.A.W

Tanpa disedari si ibu, susuibu yang mengalir keluar dari badan ibu adalah makanan rohani buat anak yang disusukan. Susuibu inilah yang akan membentuk hati dan jiwa si anak.

Jika ibu ni cepat marah, kuat memberontak, tidak sabar, mudah berputus asa, tanpa ibu sedari sikap sebeginilah yang akan meresap masuk ke dalam jiwa anak.

Jadi buat ibu yang menyusukan anak seperti erna, kita perlu sentiasa kuat, tenang, berusaha mengisi jiwa kita dengan zikrullah supaya susuibu yang mengalir masuk ke tubuh si anak ini akan melahirkan anak yang kuat jiwa nya. Beriman, bertaqwa serta sentiasa tawaduk kepada pencipta.

Mengingati Allah sentiasa akan membuatkan hati kita menjadi tenang dan dengan izin Nya juga, susuibu mengalir lancar. Anak-anak membesar sihat dengan sekuat-kuat jiwa mereka. InsyaAllah..

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 25%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. Jangan malu jangan segan, terus hubungi erna.


REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. 
 Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment