Bengkak Susu? Atasi Bengkak Susu Dengan Lecithin | Lecithin Bantu Ibu Berpantang Cepat Kurus

Bengkak Susu? Atasi Bengkak Susu Dengan Lecithin | Lecithin Bantu Ibu Berpantang Cepat Kurus


Assalammualaikum & Salam Kasih Sayang

Iman & Taqwa ada kat rumah nenek sekarang ni. Acshu ada balik bercuti. Boleh tengok-tengokkan mereka berdua. Lagipun rumah ibu erna dekat sangat dengan rumah erna. Taqwa nangis, ibu call, tak smapai 2minit erna boleh sampai rumah ibu. Rumah kami selang sepintu sahaja. Dekat sangatkan? Memang erna kalau boleh sampai bila-bila nak dekat dengan ibu. Anak manja ayah dan ibu la katanya.. =)

Haa entry ni nak cerita tentang bengkak susu. Kalau sebut tentang bengkak susu, hanya mereka yang pernah mengalami bengkak susu je tahu macam mana rasanya bengkak susu tu. Terutamanya dalam pantang. Kali pertama erna merasa bengkak susu masa dalam pantang melahirkan iman dulu. Wow...sakitnya tak dapat nak gambarkan macam mana. Nangis erna masa tu sakit bengkak susu. Erna kat Alor Setar, erna sms dengan idola penyusuan erna merangkap lecturer erna masa study di UniMAP dulu. Minta tips dan nasihat Pn.Aznor macam mana nak kurangkan sakit bengkak susu. Tapi, bengkak susu ni..bukan sahaja ibu dalam pantang tau, ibu bekerja yang tak pam susu ikut jadual yang betul juga ada potensi besar nak kena bengkak susu ni.

Dalam 3hari lepas makcik hafiz baru je melahirkan seorang bayi perempuan. Pagi-pagi tadi makcik hafiz ada whatsapp erna tanyakan tentang bengkak susu. Baby kena duduk NICU untuk pemantauan pihak hospital. Mama baby kat rumah sakit bengkak susu sampai tahap demam. So, erna berkongsi beberapa tips yang mana erna sendiri pernah lalui dan alhamdulillah..bengkak susu cik emi beransur pulih. Lagipun minggu lepas sebelum cik emi melahirkan baby..erna ada hantar Hand Dish Wash dan juga Lecithin ke rumah cik emi. Jadi, erna sarankan cik emi makan 3bj lecithin selepas lunch dan selepas diner untuk kurangkan susu tersumbat.

Cara merawat bengkak susu
Bengkak susu memang menyakitkan. TUHAN sahaja tahu rasa sakitnya macam mana.

BAGAIMANA UNTUK ATASI BENGKAK SUSU INI?

Banyak petua yang boleh kita guna pakai untuk atasi bengkak susu. Tahun 2012 selepas kelahiran iman, erna juga pernah share Punca berlaku bengkak susu dan juga Cara mengatasi bengkak susu dalam blog ini. Disini, erna senaraikan beberapa petua tradisional yang boleh membantu dalam meredakan sakit bengkak susu. Antaranya;
  1. Kobis bulat yang diambil satu kelompak dan di tekapkan di payudara, tetapi ada yang mengatakan petua ini jangan di amalkan selalu kerana ia akan menyebabkan susu ibu menjadi kering.
  2. Daun sireh yang dilayurkan atas api biar jadi suam-suam je..sapukan minyak kelapa tampal pada breast..susu kite akan mngalir keluar sendiri dan breast akan terus lembut.
  3. Gunakan sikat rambut. Sisirkan sikat dari atas ke bawah, iaitu dari atas (bahagian dada) ke luar ke puting. (sikat kearah puting)
  4. Tuam dengan air suam/panas

Untuk anda yang rasa malas untuk mencuba petua tradisi boleh berikhtiar dengan mengambil supplement, anda boleh makan LECITHIN. Mungkin juga dirumah anda memang ada Lecithin Shaklee, boleh juga anda makan untuk atasi masalah ini. 

Tiada Lecithin dirumah? Boleh dapatkan daripada erna. Cod Area Puchong cepat anda dapat rawat masalah ini. Harga Lecithin pula harga mampu milik


Lecithin adalah Nature’s Emulsifier (Pengemulsi Semulajadi),ia berfungsi 

Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh-pembuluh darah, apa yang kita ketahui susu ibu juga mempunyai lemak-lemak, lecithin akan membantu memecahkan lemak yang tersekat di duktus payudara kita. 

Apa itu duktus?
Lemak yang tersumbat itu umpama, susu yang kita biarkan selama beberapa jam, susu terebut akan menjadi keras kan? Lemak susu akan termendap kan? Haa...macam tu jugak dengan susu dada kita walaupun susu dada ini tidak basi, apabila ia tidak dikeluarkan dengan teratur mengikut jadual yang betul, lemak-lemak tersebut akan terkumpul di satu bahagian. Dan ini akan menyumbatkan salah satu salur, itulah yang menyebabkan tersumbat. Itu yang kita rasa macam ada ketulan. Ketulan itulah bahagian saluran yang tersumbat. Sakit? TUHAN je tahu rasanya...

Anda yang ingin ikhtiar rawat masalah bengkak susu dengan makan Lecithin, boleh hubungi erna. Nak cepat? Cod area Puchong. Erna di Puchong Permai, Selangor. Kawasan sekitar Puchong juga boleh. Jauh? Boleh pos..1-3hari waktu bekerja, insyaAllah sampai ke alamat anda.

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM65 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti. 


REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
p/s: Cash Of Delivery Area Puchong hari ini adalah Petronas Taman Puchong Prima dan Mc Donald Shell Puchong Permai

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment