Anak Asthma, Batuk, Selesema Lega dengan Meal Shakes & Omega Guard Shaklee

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Asthma ataupun juga di kenali sebagai semput ataupun lelah adalah sejenis penyakit yang melibatkan saluran pernafasan. Jika saluran pernafasan seseorang itu menjadi kronik..dimana, saluran pernafasan tersebut menjadi sensitif dan alah kepada beberapa faktor;
  • faktor persekitan seperti habuk, bulu kucing, cuaca terlalu sejuk, cuaca terlalu panas (dehidrasi)
  • faktor pemakanan. Lain orang lain alahan makanan untuk penyakit ini.
Bagaimana Asthma berlaku?

Saluran pernafasan yang kronik akan mengecut, membengkak dan mengeluarkan mukus apabila terdedah kepada faktor-faktor seperti yang disenaraikan di atas. Ini menyebabkan pesakit Asthma akan merasa sukar untuk bernafas apabila di serang sakit ini.

Kanak-kanak Asthma?

Terdapat 2 kategori Asthma terhadap kanak-kanak;
  • Asthma yang tidak kerap (mild Intermitten Asthma)
  • Asthma yang kerap (Persistent Asthma) - berlaku sesak nafas lebih kerap
Tanda-tanda anda atau anak anda mengalami Asthma;
  • Kedengaran bunyi ketika bernafas (wheezing)
  • Batuk berlendir
  • Dada terasa ketat ketika bernafas. (sukar bernafas)
Perkaitan Asthma dan minum banyak air;

Dr. F. Batmanghelidj seorang doktor dari Iran memberikan teori bahawa Astha juga adalah antara penyakit yang berkait rapat dengan dehidrasi. Dehidrasi akan berlaku apabila anda kekurangan air dalam badan. Selain itu, jika anda banyak ambil minuman berkeffien seperti kopi, soda dan juga minuman beralkohol, tubuh anda akan lebih mudah dehidrasi.

Beliau mengatakan pesakit Asthma akan cepat sembuh apabila mereka ini memastikan yang mereka semua cukup air. Minum air melebihi 8gelas sehari dan minum secara berkala.

2-3 gelas minum selepas bangun dari tidur. 2 gelas 1/2jam sebelum mula makan. 1-2 gelas 1/2jam selepas makan. 2 gelas minum sebelum tidur.

Sebagai langkah pencegahan awal, anda boleh berikan makanan tambahan terbaik kepada anak-anak ataupun sebagai bekalan untuk diri sendiri. Testimoni daripada seorang pengguna yang berpuas hati dengan Meal Shakes dan Omega Guard.

# Rujukan



ANDA NAK BELI PRODUK SHAKLEE DENGAN HARGA AHLI? HARGA SANGAT ISTIMEWA UNTUK ANDA! HUBUNGI SAYA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SERI KEMBANGAN, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)

Jika anda berdekatan dengan Shaklee HQ di Empire Tower atau lain-lain branch, boleh gunakan ID erna 908806 untuk membeli vitamin-vitamin Shaklee dengan harga ahli. Jimat sangat!

Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment