5 Tips Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee

Biasa kita dengar orang pasang azam untuk kurus sebelum masuk tahun baru. Tapi jangan tak tahu, ada juga yang setiap tahun akan pasang azam untuk kurus sebelum raya. Haaaa adakah anda termasuk dalam golongan ini? 😁

Besar cabaran untuk kurus sebelum raya. Sebabnya sebelum raya kita perlu melalui bulan Ramadhan. Ramadhan bulan mewah dengan pelbagai juadah. Masa berpuasalah akan datang keinginan untuk makan itu ini. 

Bila ke Bazar Ramadhan, lagilah banyak godaannya. Tak termasuk lagi majlis berbuka puasa. Ada juga yang ambil kesempatan dibulan ramadhan untuk berkumpul berbuka puasa beramai-ramai. Menu jangan kata. Dari hujung meja ke hujung meja pelbagai pilihan. Meriah. Situasi ini antara punca kegagalan capai azam untuk kurus sebelum raya.

Syukur ada Set Kurus Shaklee yang juga dikenali sebagai Set Hello New You. Set ini dirangka khusus untuk anda yang nak kurus sebelum raya. Dan ia betul-betul bagi kesan positif kepada ramai pengguna. 

Jom teruskan pembacaan anda. Erna nak kongsikan 5 tips untuk kurus sebelum raya dengan Set Kurus Shaklee atau Set Hello New You. 

1. Bersahur dengan Protien Cinch Shakes.

Jangan sesekali skip waktu sahur. Minumlah Cinch Shakes dan untuk memastikan rasa kenyang lebih lama serta kekal bertenaga disiang hari, Cinch Shakes  yang rendah glasemik indeks ini untuk anda. Ia juga kaya protien dan kalsium. 

2. Bersenam sebelum berbuka puasa. 

Luang masa 15-30minit. Jangan takut untuk bersenam ketika berpuasa. Malah ia akan menggalakkan proses keton yang menggunakan lemak sebagai sumber tenaga, meningkatkan sistem penghadaman, mengelakkan kembung perut ketika berbuka dan mengurangkan kolesterol dalam badan serta risiko tekanan darah tinggi. 

3. Makan Lecithin dan Omega sebagai Agen Pelarut Lemak dan Pembakar Lemak. 

Lecithin dikenali sebagai pengemulsi semulajadi. Ia akan menguraikan lemak dalam badan menjadi molekul-molekul kecil dan memudahkan penghadaman. Lecithin kemudiannya ditukarkan menjadi asetilkolina yang diperlukan untuk mengekalkan tubuh yang sihat. Paling best, ia menggalakkan penggunaan lemak sebagai tenaga dalam sistem tubuh kita berfungsi. 

4. Minum Air Secukupnya. 

Kalau ikut tips Kavin Zahari, minum air panas untuk minuman pertama semasa berbuka akan membantu ‘panaskan’ sistem penghadaman yang telah berehat lebih kurang 12 jam. Tapi bukanlah panas mendidih ya. Minum slowly and easy. Bukan minum berliter-liter sampai kembung pula . 😂 Lagi bagus kalau minum Performance Drink. Ala-ala air isotonik tapi yang ini tanpa gula! Boleh dapatkan dengan pembelian Set Puasa Shaklee

    5. Seminggu 3x Makan Herblax 

Biasanya bulan puasa akan sembelit. Susah membuang kerana kurang makan serat dan kurang air. Disini Herblax membantu melancarkan proses mencuci usus. Termasuk detox. Wajib makan tau kalau nak slim. 

Amalkan 5 tips yang erna kongsikan ini. Kurus sebelum raya dengan set kurus Shaklee insya-allah, sekurang-kurangnya anda akan turun 5kg dalam sebulan berpuasa. Jangan lupa dapatkan Set Kurus Shaklee Hello New You Set daripada erna. 

Untuk dapatkan PROMO SET KURUS SHAKLEE dan SET HELLO NEW YOU korang boleh hubungi erna disini. 

Erna juga aktif dilaman sosial lain. Jemput lah follow erna 😊


INSTAGRAM 

TIKTOK


Terima kasih sudi singgah blog erna. Semoga sihat2 dan cantik selalu. 

#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #blogmegashaklee #pengedarshakleepuchong #shakleePuchong #codpuchong #codshakleepuchongprima




Share this:

, , , , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment