Betul ke Makan Bcomplex Boleh Kurus?

Betul ke vitamin Bcomplex Untuk Kurus? Ramai yang takut nak makan bcomplex sebab selama ini menyangka bahawa makan bcomplex akan menyebabkan selera makan bertambah. Secara tidak langsung, berat badan juga akan bertambah.

Tetapi tahukah anda yang sebenarnya dalam proses menurunkan berat badan, adalah amat penting bagi seseorang itu makan B complex secara konsisten. Dengan makan B complex secara konsisten, ia akan membantu proses penurunan berat badan lebih lancar.

Insya-Allah selepas habis baca entry erna kalini, para pembaca akan dapat jawapan Bcomplex membantu proses penurunan berat badan lebih lancar.

Sebelum erna bercerita dengan lebih lanjut tentang vitamin Bcomplex untuk kurus, erna nak anda kenali  Bcomplex Shaklee. 

B complex Shaklee terdiri dari 8  kumpulan vitamin B iaitu :

1. Thiamin (B-1),
2. Riboflavin (B-2),
3. Niacin (B-3),
4. Pantothenic acid (B-5),
5. Pyridoxine (B-6),
6. Folic acid (B-9)
7. Cobalamin (B-12) dan
8. Biotin.

Setiap kumpulan vitamin B ini mempunyai fungsi masing-masing. Bila diambil lengkap 8 kumpulan vitamin b ini,  ia akan saling melengkapi  keperluan vitamin B dalam tubuh kita.

Erna bagi contoh mudah faham ya.. 

B12 adalah co faktor dalam metabolisme karbohidrat. 

B1 penting untuk pecahan karbohidrat dan membantu menukarkan glukos (gula ringkas dalam badan) dan karbohidrat kepada tenaga.

Kekurangan vitamin B1 dalam badan akan menyebabkan glukos dan karbohaidrat hanya tersimpan dalam badan. Apabila ia berterusan, ia akan menjadi salah satu punca berat badan semakin bertambah. Terjadinya kegemukkan dan hilang bentuk tubuh badan kita yang asal.

B6 sangat penting dan diperlukan untuk penukaran glikogen (tenaga yang tersimpan) kepada glukos (gula dalam darah). 

Disini jelas menunjukkan bahawa vitamin B complex memang membantu dalam pembakaran glukos dan karbohaidrat menjadi tenaga.

Pengambilan air sangat penting ya bagi membantu proses pembakaran glukos dan karbohaidrat dalam badan menjadi tenaga berjalan dengan lebih lancar.

Erna tak nafikan bila kita makan bcomplex akan mudah terasa lapar, tetapi jika dengan memakan bcomplex membantu kita kurus dengan lebih cepat dan efektif. Apa salahnya kan? 

Tips untuk elak kegemukan kalau lapar selepas makan vitamin bcomplex, janganlah kita makan makanan yang merapu. Kudapan jajan, keropok, goreng pisang dan fast food. Sebaliknya kita boleh mula menyusun jadual makan yang lebih teratur. Antaranya kita boleh mula disiplin buat Diet Intermittent Fasting. Erna sendiri dah loss 8kg dengan diet IF! 

Jadi sekarang dah tahukan kenapa bcomplex penting untuk kurus? 

Jangan takut makan vitamin bcomplex ok? Dan pastikan anda makan vitamin bcomplex shaklee yang mengandungi 8 jenis vitamin b dalam 1 tablet. Bukan vitamin b biasa tau. Ni special punya... 😊

Nak beli Bcomplex? Anda boleh hubungi erna. 

Jom hubungi erna untuk dapatkan supplement kesihatan, kecantikan korang. Boleh hubungi erna disini ðŸ˜˜ðŸ’•

#shakleethrive2023 #shakleetriumph2023 #blogmegashaklee 
#shakleepuchong
#codpuchong
#espshaklee
#performancedrinkshaklee
#cinchshakeshaklee #bcomplexshaklee 

Share this:

, , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment