Jalan Terus

Berniaga Adalah Pilihan | Assalammualaikum...alhamdulillah sampai entry ke-3 untuk harini. Erna dah lama tak berkongsi perihal wahm. Berniaga menjadi kerja sepenuh masa? Tidak pernah terlintas diingatan erna ketika sibuk di zaman belajar dulu. Tapi, bidang ini menjadi lapangan buat erna sekarang. Apa yang mampu erna katakan adalah......Syukur. Alhamdulillah.....

Tertarik untuk erna kongsikan entry erna diawal penglibatan erna dalam bisnes shaklee. Semoga perkongsian erna ini dapat jadi pembakar semangat juga inspirasi buat anda yang baru mendaftar sebagai ahli shaklee. Lebih-lebih lagi anda yang baru sahaja terlintas untuk menjana pendapatan sampingan mahupun pendapatan tetap dengan bisness shaklee ini.

Jemput baca entry bulan kedua erna mendaftar sebagai ahli Shaklee - April 2013 =)

Masa erna study diploma dulu..ada satu bengkel grooming kecantikan dan ada satu sesi ni..kami di ajar untuk make-up simple serta make-up dinner. Bila cik pengacara majlis baca biodata MUA, terkejut beruk erna. MUA ni..memang dah femes sekarang ni. Bayaran untuk satu sesi make-up pun mencecah RM700-RM800. MUA ni, pemilik ijazah kejuruteraan Elektrik dari UTM. Wow..terkejut erna. Terkejut kami semua. Terfikir dalam kepala erna masa tu.."eh, ijazah dalam bidang kejuruteraan. Tapi keje sebagai MUA. Sayang betul ijazah yang ada tu.." itu kata-kata erna beberapa tahun lalu.

Sekarang, erna dah selamat tamatkan pengajian dalam bidang yang sama dengan MUA tu. Malah menyambung pengajian ke peringkat lebih tinggi dalam bidang yang sama. Maksud erna dalam bidang kejuruteraan. Selepas erna tamat contract keje dulu, erna ada juga apply beberapa tempat kerja. Satu tu..comfirm dapat kerja tapi kena kerja shif. Erna tolak. Satu tu erna pergi interview macam boleh dapat..tapi tak di panggil kerja. So, hingga ke harini erna hanya jalankan perniagaan online sepenuh masa. Entah kenapa hati tak rasa nak mencari kerja di mana-mana sebab selesa bekerja macam sekarang ni dan alhamdulillah..pendapatan bulanan erna jauh lebih besar jika nak di bandingkan dengan gaji masa bekerja dulu.

Sekarang barulah erna faham..kenapa MUA tu bekerja sebagai juruandam dan bukan bekerja sebagai jurutera. Semuanya kerana kepuasan pada apa yang kita lakukan. Bukan mudah sebenarnya nak menjawab persoalan banyak pihak. Bukan satu pihak je..tapi banyak pihak. Soalan yang sama..soalan sama berulang-kali. Belum masuk lagi pertikaian banyak pihak dengan apa yang kita buat. Erna selesa..sangat selesa dengan apa yang erna kerjakan sekarang. Menjadi seorang businesswomen adalah suatu kepuasan dan keselesaan buat erna. Erna dah dapat jawapan dari apa yang erna fikirkan tentang MUA tu suatu masa dahulu.

Boleh susun atur jadual mengikut keselesaan erna. Boleh luangkan lebih banyak masa dengan Iman. Walaupun adakala terlalu bz, iman tetap menjadi keutamaan. Boleh bawa iman kemana sahaja erna pergi. Kalau iman tak sihat, tak perlu rungsing nak jumpa bos mintak cuti. Tak perlu risau kalau nak mengepam lebih masa. Tak perlu fikir kerja erna di susun atur oleh pihak lain. Erna bos. Erna pekerja. Syukur Ya Allah..Kepuasan. Semoga Allah sentiasa bersama dan redha dengan pekerjaan erna sekarang.

Sejak erna buat bisnes Shaklee, semangat untuk menjadi seorang businesswomen erna semakin menjadi-jadi. Syukur sangat dipertemukan dengan Shaklee. Dalam tempoh 2-3bulan erna dah merasa bonus 4angka. Pastinya 4angka erna tu..lebih banyak dari gaji erna masa kerja sebagai IT Exec dulu. Seronok! Boleh bagi lebih..lagi pada ibuayah. Boleh bantu suami lebih..lagi. Walaupun suami tak minta. Boleh bersedekah dan berzakat lebih lagi dari biasa. Syukur juga sebab bulan ni tercapai niat nak tukar cermin mata baru. Cermin mata sebelum ni dah pakai hampir 4tahun. Syukur..rezeki Allah. Duduk rumah boleh beli apa yang di hajati tanpa perlu membebankan suami. Suka, bila mampu dapatkan sesuatu dengan cara berusaha tanpa meminta-minta.

Kepuasan! Itu jawapan tepat pada setiap soalan dari banyak pihak.

Duduk rumah..bukan duduk saja-saja.
Duduk rumah bukan membebankan sesiapa.
Semoga Allah sentiasa merahmati perjalanan ku..

Jika ada yang berminat nak jana pendapatan melalui perniagaan Shaklee, boleh pm erna.
Erna akan tunjukkan cara dan jalan untuk kita sama-sama berjaya dan mampu jana pendapat lebih lagi.

Buat semua dilapangan bisnes, quote ini untuk anda...

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;


Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment