Apa Ummi Erna Buat Bila Susu Merudum?

Tips Banyakkan Susu Ibu | Assalammualaikum, salam sejahtera. Terima kasih sudi klik dan baca entry erna kalini. Erna yakin dan pasti anda yang klik entry erna ni..pastinya nak tahu apa tindakan yang akan erna buat bila susu badan merudum. Jom teruskan pembacaan. 


Tipulah kalau erna cakap erna tak pernah lalui saat-saat susu merudum. Sejak dari pengalaman pertama erna menyusukan anak sulung, iman hingga ke taqwa anak kedua erna, ada masanya..pengeluaran susu badan erna juga merudum. Setiap wanita ni kenal sendiri keadaan badan masing-masing. Melalui pengalaman menyusukan iman, erna ada checklist erna sendiri apa yang perlu dibuat jika susu merudum.

1- Sarapan Pagi

Apa yang erna perasan, susu erna akan merudum jika erna tidak ambil sarapan pagi ataupun makan sarapan pagi terlalu sedikit. Kadang, erna yang suri rumah ini juga terlalu sibuk dengan tugasan sebagai suri rumah sampai makan sarapan pagi pun lewat. Bila dah masuk tengahari, erna perasan yang susu erna tak berapa meriah.

Sebab itu ada pepatah mengatakan... Breakfast Like A King 

Sejak mengenali Shaklee, sarapan pagi yang paling mudah untuk erna sediakan adalah ESP. Erna akan mix ESP yang erna minum dengan Nestum, Oat ataupun minum ESP bersama emping jagung.

2- Air Masak

Ini memang semua sedia maklum. Seorang ibu menyusu perlu minum air masak lebih banyak daripada biasa. Kiraan biasa keperluan air masak adalah 25kg = 1liter air. Erna letakkan target 3liter air sehari. Dengar 3 liter macam banyak sangatkan? Cara erna nak pastikan syarat 3 liter dipenuhi adalah;

1.5 liter air diminum sebelum jam 2-3petang 
1.5 liter air diminum dari jam 2-3petang ke malam sebelum tidur

3- Rehat

Walaupun erna kerja sediri, ada masanya kalau erna terlalu bz..erna juga kurang rehat. Kurang tidur. Jika badan terlalu letih..erna dapati susu erna juga akan merudum. Bila dapat rehat sekejap..tidur dalam 1-2jam erna bangun, rasa segar dan mempengaruhi mood serta emosi. 

4- Supplement / Milk Booster

Sekarang ni banyak betul milk booster yang ada dipasaran. Milk booster ni tak semestinya supplement. Macam erna sendiri, yang erna perasan...kalau susu merudum, erna ambil coklat pun susu erna boleh kembali kepada asal. Kadang tu, siap melimpah susu erna. Apapun, pengambilan Vitalea, B Complex, Vitamin C, Ostematrix, Alfalfa dan ESP adalah penting kepada erna. Badan rasa bertenaga. Selesa badan tu tak sama bila erna tak ambil supplement harian erna.

5- Rutin Mengepam

Sejujurnya bila dah jadi suri rumah sepenuh masa dan wahm - bekerja dari rumah ni, memang sesi mengepam kurang. Tapi, apa yang erna perasan adalah...bila pagi kul 7 - 8 mengepam susu, dalam pukul 12 -1 nenen mula rasa berat. Maknanya susu mula memenuhi nenen dan meminta-minta untuk diperah keluar.

Jika rasa susu merudum, buat sesi mengepam 3x sehari. Inshaallah akan ada hasilnya. Susu juga akan bertambah. Sebelum pam susu, pastikan minum segelas air masak dan selepas pam susu minum lagi segelas air masak.

Ini sedikit perkongsian erna. Cara erna atasi masalah susu merudum. Erna pun manusia normal. Ada masa dan ketika..memang susu erna juga merudum. 

Semoga Allah permudahkan jalan penyusuan erna nak complete lagi setahun untuk Taqwa Ammara.

Set Penyusuan Shaklee | Milk Booster Ibu Menyusu


milk booster terbaik
Set 3M pilihan ramai 


Set Set Asas Penyusuan


Vitamin B,Vitamin C,Vitalea dan juga Alfalfa

Set ini sesuai untuk ibu yang tidak mengalami masalah penyusuan dan ia akan membekalkan nutrisi dalam susu.

Tidak sesuai untuk ibu yang baru bersalin atau bayi yang menhidap jaundice.Alfalfa membantu dalam memperbanyakkan susu ibu.


Set EU Four Pack


Vitamin B,Vitamin C,Vitalea Dan Ostematrix

Set ini sesuai untuk ibu yang mengalami masalah haid PMS(Pre Menstrual Syndrome) yang sering berasa letih selalu.

Sesuai juga untuk ibu yang mengalami masalah kurang susu pada peringkat permulaan atau bayi yang selalu berada dalam keadaan cepat lapar.

Ostematrix juga membantu memberikan kalsium untuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat.


Set E


Vitamin B,Vitamin C,Vitalea,Ostematrix Dan Alfalfa.

Untuk mereka yang mengalami masalah PMS yang menyebabkan ibu berasa cepat letih.

Ostematix Shaklee untuk ibu yang kurang meminum susu dengan memberikan kalsium yang secukupnya.

Membantu bayi yang mengalami masalah Eczema.

Membekalkan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi bayi.

Milk Booster berbanding 2 set di atas kerana terdapat Alfalfa dan juga Ostematrix.


Set 3M (Pilihan Ramai Ibu Menyusu)


Vitamin B, Vitamin C, Vitalea, Alfalfa,Kalsium Dan ESP Shaklee.

Mereka yang mengalami masalah penyusuan walaupun telah membuat pengepaman setiap 2 jam sekali dan turut meminum air yang banyak.

Milk Booster untuk ibu yang bekerja dan hendak membuat simpanan stok susu yang di pam.

Sesuai untuk ibu yang telah berhenti menyusukan anak dan hendak membuat pengepaman semula.

Dibawah ini adalah himpunan testimoni erna sendiri yang erna kongsikan di facebook erna.

Susu perahan pertama dalam percubaan nak putuskan susu dengan abang Iman 

Lama tak direct feeding anak, inilah hasil perahan. Bengkak susu!

ESP Milk Booster Paling Power!

ESP Pilihan Erna sebagai Milk Booster.

Dipermulaan kita sebagai ibu menyusu akan rasa letih, rasa penat, rasa susah. Erna juga berpengalaman menyusukan anak ketika masih bekera dulu. pumping di ofis juga suatu masa dahulu. Tetapi percayalah...segala pengorbanan dan penat lelah akan terbalas dan hilang begitu sahaja bila anak yang dikandungkan kenyang minum susu yang mengalir keluar dari badan kita.

Tidak salah ikhtiarkan? Hubungi erna untuk keterangan lanjut.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;



Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , , , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment