Kepentingan 1000mg Kalsium


Osteoporosis Perlu Dicegah Dari AwalSecara purata rakyat Malaysia mengambil kurang daripada 500 miligram (mg) kalsium setiap hari. Ini didedahkan oleh YAYASAN Osteoporosis Antarabangsa (IOF), menerusi laporannya yang bertajuk Audit Rantau Asia Pasifik: Epidemiologi, Kos dan Beban Osteoporosis tahun 2013. 

Tahukah anda semua berapa saranan pengambilan kalsium sehari?

Saranan daripada Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) dan Pertubuhan Makanan dan Pertanian (FAO) mengesyorkan sekurang-kurangnya 1,000 miligram (mg) kalsium sehari.

Melalui laporan IOF, hampir sembilan daripada 10 penduduk di Malaysia sedar mengenai osteoporosis. Namun mereka tidak mengambil langkah yang sewajarnya untuk mencegah penyakit tersebut.

Secara ringkas, Osteoporosis merupakan sejenis penyakit tulang yang ditentukan berdasarkan pengurangan jisim dan kepadatan tulang. Ia boleh menyebabkan keretakan tulang dan mengehadkan mobiliti seseorang dengan ketara.

Golongan yang berisiko menghidap penyakit ini adalah mereka yang berusia melebihi 50 tahun, wanita yang sudah menopaus, mempunyai sejarah keluarga yang mengalami osteoperosis, pengambilan kalsium dan vitamin D yang tidak mencukupi, mengamalkan gaya hidup yang tidak aktif dan perokok.Jadi bagaimana kita boleh mengurangkan risiko osteoporosis?

Kita digalakkan mengamalkan diet yang kaya dengan kalsium dan protein, vitamin D yang mencukupi serta senaman untuk mengurangkan risiko osteoporosis dan keretakan tulang pinggul.

Apa pula kaitan Vitamin D dengan Kalsium serta diet harian kita?

Vitamin D memainkan peranan untuk mengawal penyerapan kalsium dan fosforus dalam tulang dan membantu dalam komunikasi sel dalam badan.

Penting untuk kita semua tahu jisim tulang akan mencapai kemuncaknya pada usia 30 tahun. Apabila mencapai usia ini, kekurangan kalsium dan senaman yang tetap, tulang akan mula kehilangan jisim.

Cadangan Supplement yang bersesuaian adalah Ostematrix.


Supplemen kalsium Shaklee dikenali sebagai Ostematrix.. Gabungan Kalcium Magneisum lengkap dengan vitamin D, sebiji Ostematrix membekalkan 250mg Kalsium dan 100IU Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji OsteMatrix setiap hari..

Supplemen kalsium Shaklee tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Info lanjut mengenai Ostematrix anda boleh KLIK INI


REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;



Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment