Tips Legakan Demam Anak Tanpa Ubat

Anak Demam Panas | Assalammualaikum...salam sejahtera semua. Jika ada yang friend dengan erna di Facebook, mesti ada baca status erna mengenai iman dan taqwa yang diserang demam selesema secara mengejut. Risau? Mestilah risaukan..mana ada ibu yang tak risau jika anak jatuh sakit. Lagi-lagi kalau demam tu datang secara mengejut. Jom...teruskan pembacaan. Entry ini erna akan kongsikan cara erna menuruhkan suhu badan anak-anak erna yang demam.

Dalam seminggu, iman dan taqwa sama-sama diserang demam. Demam yangtidak memberi apa-apa petunjuk. Maksudnya bukan bermula dengan demam atau selesema. Kebanyakkan budak akan demam dengan bermula batuk, selesema, ulser, dll. Tetapi iman dan taqwa ni..tiba-tiba je badan dedar dan terus suhu naik tinggi.

Step By Step Cara Erna Jaga Anak Demam


Pertama sekali erna akan ambil bacaan suhu badan anak yang demam.

Kedua, erna akan ambil 3 helai kain good morning / tuala muka / tuala size baby yang mana erna akan basahkan kain-kain ini dan lap seluruh badan anak. 

Ketiga, selesai lap seluruh badan anak, erna akan tukarkan pakaian anak kepada pakaian yang lebih longgar dan berongga. Contohnya baju jenis berlubang atau lengan pendek. Tukarkan pampers jika pampers dah basah. Bila pampers baru, boleh pantau banyak atau tidak anak kencing ketika demam.

Keempat, erna akan letakkan kain-kain basah disetiap bahagian pelipat pada bahagian badan anak. Contohnya erna akan letak kain di bahagian ketiak, pelipat kaki anak, kain basah dikepala juga antara yang wajib erna letak. Selaini itu, letak juga kain di celah-celah kelengkang kaki anak. Lap-lap juga.

Kelima, pakaikan stokin pada anak.

Keenam, erna akan ulang cek suhu anak dalam 1jam - 2jam sekali.

Ketujuh, erna akan bagi nenen lebih kerap. Selang seli dengan bagi air masak juga. Taqwa full breastfeed. Iman pula erna ada bagi air masak. Masukkan dalam botol air dia. 500ml. So dari situ boleh pantau banyak mana iman minum air.

Kelapan, erna bagi anak makan Nutriferon Shaklee. *mengikut sukatan usia anak. Erna juga bagi anak makan Chewable Vitamin C *mengikut sukatan usia anak 

Kesembilan, kerap belai anak. Tanya anak rasa sakit atau tidak. Jika bayi macam taqwa, erna kerap cium dan usap-usap kepala. Iman dah pandai cakap sakit dibahagian mana pada tubuh. Jadi menjaga anak besar sakit kita boleh tahu apa yang mereka rasa.

Mengapa nutriferon untuk anak demam?


Nutriferon adalah makanan tambahan yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh atau immune booster. Nutriferon merupakan rumusan berpaten yang istimewa yang membantu meningkatkan tahap keimunan badan tanpa penggunaan antibiotik sintetik yang boleh menyebabkan kesan sampingan pada manusia. 

Meningkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dalam 3 hari. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage. 

Pengalaman erna sendiri, alhamdulillah....semalaman sahaja anak-anak demam. Esoknya alhamdulillah...sembuh. Suhu semakin turun dan ada masa tu naik graf suhu badan naik sekali. Tetapi keseluruhannya suhu akan semakin turun dan terus turun. Syukur....anak-anak sihat sepenuhnya dengan cepat.

perkongsian erna di facebook- nutriferon untuk anak demam
suhu badan 40 turun selepas makan nutriferin

anak demam selesema bagus makan nutriferon
2hari demam dah sihat lepas makan nutriferon

tak perlu ubat demam, batuk , selsema dengan nutriferon

Jangan tunggu lagi. Segera dapatkan Nutriferon untuk anak anda. Boleh juga diamalkan sekeluarga. Apalah sangat sejumlah wang tak sampai RM200, jika hendak dibandingkan dengan kesihatan anak anda dan sekeluarga. Betulkan? 

Rela bagi anak makan ubatan dadah *sintetik? Erna tak sanggup! 


Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 30%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM69 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti.

REBUT PELUANG UNTUK DAPATKAN KUALITI KESIHATAN YANG LEBIH BAIK DENGAN SHAKLEE! SEBARANG PERTANYAAN, BOLEH HUBUNGI ERNA;




Jika anda nak beli produk SHAKLEE ataupun nak COD AREA PUCHONG dan kawasan sekitar, anda boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.

Share this:

, , , , , , , ,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment